چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نقش تبلیغی، تهذیبی و اجتماعی روحانیت بی‌بدیل بوده و درواقع این نقش ادامه رسالت انبیا و اولیای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با طلاب و حوزویان استان، خطاب به طلاب، اظهار کرد: شما امید جامعه اسلامی در آینده نظام اسلامی خواهید بود.

وی با بیان اینکه روحانیت و نهاد مقدس شکل یافته بعد از دوران غیبت دقیقاً همان رسالت انبیا و اولیای الهی را داشته و در راستای تحقق عبودیت خداوند فعالیت می‌کنند، افزود: حوزه علمیه و روحانیان در راستای فعالیت انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) تلاش می‌کنند صفات الهی در انسان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تحقق عبودیت خداوند، آراسته شدن انسان به صفات الهی و حرکت در مسیر خدا گونگی اساس دعوت انبیا است، اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) در ادامه رسالت رسول گرامی اسلام کار خود را آغاز کردند و حوزه‌های علمیه هم در ادامه همین رسالت در دوره غیبت شکل گرفته‌اند.

وی ادامه داد: شیخ مفید در طلیعه این حرکت قرار گرفت و در حوزه علمیه به ایفای نقش و رسالت پرداخت و بعد شخصیت‌های بزرگی مانند شیخ صدوق و شیخ طوسی و مرحوم کلینی این مسیر را هموار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: راجع به شیخ مفید گفته شده که 200 کتاب علمی در حیطه‌های مختلف نوشت و با رفتار و عمل و اخلاق نیک، جامعه اسلامی و انسانیان روز را به خود جذب کرد؛ به‌گونه‌ای که در نهاد درسی شیخ مفید به تعداد متعلمین شیعه متعلمین اهل سنت هم بودند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیت این‌چنین نقش و رسالتی را بر عهده دارد، اظهار کرد: نقش تهذیبی جامعه که شیخ مفید آن را در جامعه آن روز ایجاد کرد، امروز به عهده طلاب و روحانیان است و این عنایت الهی است و شامل حال کسانی می‌شود که در جامعه مفید واقع می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نقش تهذیبی روحانیت بی‌بدیل بوده و درواقع این نقش ادامه رسالت خود پیامبر است که مکارم اخلاق بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب و روحانیان، گفت: اکنون که در مسیر علوم اسلامی قرار گرفته‌ایم در حقیقت رسالت پیامبر و امامان را به عهده گرفته‌ایم، ازاین‌رو باید تمام تلاش و همت خود را در راستای ایفای این رسالت خطیر به کار بندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha