جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زلزله

حوزه/حجت‌الاسلام فاطمی نسب، با اشاره به جزئیات زلزله شب گذشته سرپل ذهاب، مهم‌ترین نیاز فعلی مردم زلزله‌زده را آمادگی روحی و روانی دانست وگفت: چون زلزله خسارت آن‌چنانی نداشته، در حال حاضر نیاز به کمک نداریم که بخواهیم دنبال کانکس، چادر و امثالهم باشیم و اگر هم در موارد جزئی نیازی باشد از طریق هلال‌احمر و مبادی ذی‌ربط برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به زلزله شب گذشته(یکشنبه چهارم آذرماه)، اظهار داشت: زلزله شب گذشته باعث شد نزدیک به 250 نفر از مردم سرپل ذهاب دچار مصدومیت و آسیب‌دیدگی شوند که 12 نفر به کرمانشاه اعزام و ۸-۷ نفر در سرپل ذهاب تحت مراقبت‌های ویژه و بقیه به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: به‌واسطه زلزله شب گذشته خسارتی هم به ابنیه‌ها واردشده، منتهی منازل تخریبی صددرصدی نداشتیم و برخی از منازلی که در زلزله گذشته تعمیری بودند و این‌ها تعمیر شدند، در حال حاضر به‌واسطه این زلزله نیاز به تعمیر و مرمت مجدد دارند.

وی افزود: طلاب و روحانیون و گروه‌های جهادی که از قبل در شهرستان مستقر بودند، الآن هم کما فی السابق هستند و حضور دارند و در این شرایط احساس می‌شود مردم بیشتر نیاز دارند که از لحاظ روحی و روانی برای شرایط بعد از این زلزله آمادگی پیدا کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: شب گذشته ما تقریباً تا نیمه‌های شب در میان مردم و در خیابان ها بودیم، واقعاً مردم با حالت اضطرابی که برایشان پیش‌آمده است و استرسی که به آنان واردشده؛ مشکلات روحی بیشتر مشهود هست تا اینکه مشکلات دیگر را بخواهیم رصد یا پیگیری کنیم و امیدواریم حضور همین روحانیونی که هستند و گروه‌های جهادی و بسیجیان سبب شود تا قوت قلبی که باید برای مردم شکل بگیرد، حاصل شود و حالت روحی و روانی مردم به حالت عادی بازگردد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نیازهای مردم منطقه سرپل ذهاب پس از زلزله شب گذشته، افزود: چون زلزله خسارت آن‌چنانی نداشته، در حال حاضر نیاز به کمک نداریم که بخواهیم دنبال کانکس و چادر و امثالهم باشیم و نیاز آن‌چنانی وجود ندارد؛ و اگر هم در موارد جزئی نیازمند آن باشیم، از طریق هلال‌احمر و مبادی ذی‌ربط این ضعف‌ها برطرف می‌شود.

امام جمعه سرپل ذهاب تصریح کرد: بنده سابقاً در مصاحبه‌های تلویزیونی و در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته‌ام آن چیزی که مردم را رنج می‌دهد، گرانی مصالح و نوسانات بازار است که سبب شده روند ساخت‌وساز منازل به‌نوعی متوقف شود و ان شاءالله امکانات بیشتری فراهم شود تا مردم بتوانند خانه‌های خود را سریع‌تر تکمیل کنند.

وی گفت: بنده از همه روحانیون عزیز، گروه‌های جهادی، مبلغین بزرگواری که در این مدت حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم، اما به‌هرحال این‌یک امتحانی است که مردم سرپل ذهاب و کل مردم عزیز در اقصی نقاط کشور با آن روبرو هستیم. مردم سرپل ذهاب یک‌جور امتحان می‌شوند و گروه‌های جهادی، مردم عزیز و خیرین ما یک‌جور دیگر امتحان می‌شوند؛ ما باید صبر کنیم و در سرپل ذهاب مردم صبر و تحمل کنند و حوصله به خرج بدهند تا از این امتحان سربلند بیرون بیاییم و توکلمان به خدا بیشتر باشد که از این امتحان سربلند بیرون آیند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان گفت: مردم عزیزکه کمک کردند و طلبه‌ها، روحانیون و گروه‌های جهادی که حضور پیدا کردند این هم یک نوع امتحان است. در این سختی و مشکلاتی که الآن برای مردم پیش‌آمده، هرچقدر حضور و کمک‌ها و یاری‌رساندن ما بیشتر باشد، از این امتحان الهی سربلندتر بیرون خواهیم آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha