سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سردار پورجمشیدیان

حوزه/ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در جمع تجمع بسیجیان کلانشهر تبریز گفت: نقش بزرگان، علما، فضلا، شهدا و جوانان آذربایجان در ایجاد و شکل‌گیری انقلاب بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، سردار سرتیپ علی اکبر پورجمشیدیان،‌ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه‌ در تجمع بسیجیان کلانشهر تبریز که به مناسبت هفته بسیج در مصلی اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نقش علما و بزرگان آذربایجان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: مردم آذربایجان همواره در طول تاریخ و در وقایعی همچون قیام مشروطه، قیام ۲۹ بهمن تبریز و مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش عمده‌ای را ایفا کردند. 

وی با تأکید بر اینکه هر موقع اسلام در خطر بود، علمای آذربایجان نقش پررنگی ایفا کردند، بیان داشت: نقش آیت الله قاضی در رهبری انقلاب در تبریز بر کسی پوشیده نیست؛ حضور مردم آذربایجان‌شرقی در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۰ هزار شهید از این استان و حضور سرداران غیوری همچون شهیدان آقا مهدی باکری، یاغچیان، تجلایی و سایر شهدا، هیچگاه از ذهن‌ها پاک نمی‌شود و همیشه ماندگار است و این ستاره ها بر تارک دنیا می‌درخشند.

سردار پورجمشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تقدیر از اقدامات امام جمعه تبریز، گفت: به عنوان یک تبریزی این افتخار را دارم که از حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم که افتخار و سرمشقی برای کشورمان هستند، به عنوان یک بسیجی پیروی می‌کنم. امروز حرکات این سید بزرگوار الگوی همگان شده و همه به کارهای وی نگاه ویژه‌ای دارند و افتخار بزرگی است که چنین شخصیتی در شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی حضور دارد.

وی در تبیین نقش بسیج در دوران دفاع مقدس و پس از آن، عنوان داشت: نقش بسیج در ایجاد امنیت پایدار کشور بسیار موثر و پررنگ بوده؛ امروز این افتخار را داریم که در شمال غرب کشور، شرق، جنوب و تمام مرزهای رسمی و غیر رسمی کشور از بسیجیان عزیز استفاده کنیم و این نشان از قدرت بسیج در تامین امنیت است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه افزود: نقش بسیجیان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) نقشی غیر قابل توصیف است. تعداد قابل توجهی از این قهرمانان بزرگ که در جبهه مقاومت به شهادت رسیدند، در کسوت بسیجی به این میدان پا نهاده بودند.

انتهای پیام/ ش

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha