پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۱

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهداء گفت: نیاز امروز جامعه اسلامی و انقلاب به طلاب فاضل، متقی و باسواد است، چرا که دشمن قدرتمندتر از گذشته علیه نظام و اسلام لشکر کشی کرده است و با علم و تقوا می‌توان دشمن را شکست داد و عَلَم اسلام و انقلاب را بر فراز جهان برافراشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عبدالله حسنلو، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهرستان تکاب، گفت: اعتماد و ایمان به نصرت خدا از لوازمات مؤمن و بسیجی است. بسیجی با توکل به خدا باید در مسیر حق قدم بگذارد و بداند که وعده خدای متعال مبنی بر نصرت مژمنین حق است همان گونه خدا متعال حضرت موسی(ع) را در بین دشمنان پیروز گرداند.

وی اضافه کرد: فرعون تصمیم گرفت کوددکانی که متولد می‌شوند را قتل عام کند، چون از پیش‌گویان شنیده بود کودکی متولد می‌شود که تمام قدرت فرعون را نابود می‌کند، ولی از آنجایی که اراده خدای متعال بر این بود که موسی(ع) زنده بماند، ایشان را در خانه فرعون بزرگ کرد تا به همه بفهماند که هیچ قدرتی نمی‌تواند اراده الهی را تغییر دهد.

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهداء بیان داشت: اگر اراده و اذن الهی باشد، فرعون پرورش دهنده نبی خدا می‌شود، پس امروز به عنوان طلبه بسیجی وظیفه داریم با توکل به خدا و ایمان قلبی در مسیر حق قدم برداریم و بدانیم که قطعا خدای متعال ما را یاری خواهد کرد.

وی افزود: تقوا و علم از ضروریات طلبگی است. برخی علما این دو را به عنوان دو بال طلبه معرفی کرده اند که در طول مسیر بدان‌ها محتاج است.

حجت الاسلام حسنلو اضافه کرد: طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) باید تلاش کند هم تقوا و هم علم را در طول مسیر طلبگی‌ به دست بیاورد، همان گونه که وجود یک عالم بی‌سواد برای جامعه مضر است، اگر طلبه ای عالم باشد، ولی در علمش تقوا نداشته باشد، جامعه را به سمت سقوط می‌کشاند.

وی در پایان گفت: نیاز امروز جامعه اسلامی و انقلاب به طلاب فاضل، متقی و باسواد است، چرا که دشمن قدرتمندتر از گذشته علیه نظام و اسلام لشکر کشی کرده و با علم و تقوا می‌توان دشمن را شکست داد و عَلَم اسلام و انقلاب را بر فراز جهان برافراشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha