جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اجتماع بزرگ بسیجیان بیرجند

حوزه/ از زمان فرمان تشکیل بسیج توسط امام (ره) تا امروز، ایرانیان فراز و نشیب‌های فراوانی به خود دیده‌اند، دشمن تمام قوای خود را برای به زانو درآوردن انقلاب به کار بسته، اما خوب می‌داند تا زمانی که تفکر بسیجی در میان آحاد مختلف مردم جاری است، هیچ یک از توطئه هایش به ثمر نخواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و قطع دست استکبار جهاني و منافع آنها در ايران، توطئه‌ها و فتنه‌هاي شياطين عليه ايران روز به روز گسترش يافت. در چنين شرايطي امام خميني(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکيل بسيج را صادر کردند.

هنوز يک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژيم بعث عراق با هدف براندازي نظام نوپاي اسلامي و با حمايت استکبار جهاني، عليه ايران دست به حمله همه جانبه زد.

هرچه مسائل گذشته و تاریخ سراسر غرور انقلاب اسلامی را جزء به جزء ورق می‌زنیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که هیچ چیز جز عشق و تفکر بسیجی حاکم بر جوانان ایرانی نمی‌توانست کشور را تا حدی پیش ببرد که هیچ یک از تهدیدات دشمن در حدود ۴۰ سال پس از پیروزی انقلابی مردمی بر آن و مردمش اثر نگذارد.

از زمان فرمان تشکیل بسیج توسط امام (ره) تا امروز، ایرانیان فراز و نشیب‌های فراوانی به خود دیده‌اند، دشمن تمام قوای خود را برای به زانو درآوردن انقلاب به کار بسته، اما خوب می‌داند تا زمانی که تفکر بسیجی در میان آحاد مختلف مردم جاری است، هیچ یک از توطئه هایش به ثمر نخواهد نشست.

امروز 5 آذر ماه سال1397  را می توان در تقویم ها ثبت کرد، روزی که بسیجیان همیشه در صحنه باری دیگر به سخنان رهبر انقلابشان لبیک گفتند.

استان ولایت مدار خراسان جنوبی نیز از این قائده مستثنا نیست، امروز دوباره مردم ثابت کردند که پای انقلاب و رهبری ایستاده اند و هر زمان که احساس مسئولیت کنند، وارد میدان می شوند و تمامی نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.

امروز روزی بود که ده هزار بسیجی، دیار کویرنشین خراسان جنوبی نشان دادند که نه تنها مشکلات اقتصادی و سختی های روزگار آنان را از پای درنمی آورد، بلکه همتشان را برای ادامه مسیر نیز بیشتر کرده است.

 

هرچه به ساعت برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان استان نزدیک تر می شدیم، حضور جمعیت رنگ واقعیت انقلاب را بیشتر به رخ می کشید، اگر نگاهی گذرا به مراسم جای جای این سرزمین می انداختی، عظمت این روز را بیشتر احساس می کردی.

امروز بسیجیان خراسان جنوبی به معنای واقعی همت خود را به جهانیان اثبات کردند و چه دل انگیز است، بسیجی هایی که با شعارهای هیهات مناالذله و جانم فدای رهبر، ندای وحدت میان مردم را سر می دادند.

چفیه هایی که بر تن و سربند های مزین به نام ائمه که بر سر هر بسیجی خودنمایی می کرد، تداعی‌گر روزهای 8 سال دفاع مقدس بود، جایی که خالی بودن شهدای این مرز و بوم را جوانان امروز پر کرده بودند.

امروز حسینه ی جماران بیرجند مملو از بسیجیانی بود که به ندای رهبر جامعه خود لبیک گفتند.

خیل جمعیت، کوچک و بزرگ، پیرو جوان، زن و مرد بیرون حسینیه در حال آماده‌سازی پرچم‌ها، پلاکارد و نوشته‌ها هستند تا وارد فضای حسینیه شوند اینجا گویی پرچم‌ها حرف می‌زنند جمعیت کم‌کم به‌طرف در ورودی سالن حرکت می‌کند وبه یک‌باره شور خاصی در میانه جمعیت ،سکوت را در هم می شکند و نوجوانان و جوانان پرچم به دست راهی حسینیه می شوند.

نوجوانان بسیجی خراسان جنوبی امروز با سربنده‌های که روی آن "من انقلابی ام" نقش بسته بود در این اجتماع حضور پیدا کردند و با شعار "فدائیان رهبریم، پیروان ولایتیم" اعلام کردند که برای دفاع از انقلاب و میهنشان از دشمن حراسی ندارند.

امروز بسیجیان گردهم آمدند تا آمادگی خود را برای جامعه عمل پوشاندن منویات مقام معظم رهبری اعلام کنند و لرزه بر جان یزیدیان امروز بیندازند.

شور بسیجی در حسینیه جماران بیرجند

نفس حسینیه تازه بازسازی شده جماران به‌سختی درمی‌آید در این سوز روزهای آغازین سومین ماه پائیز، اما اینجا امروز دم گرم بسیجیان بیرجندی فضا را دگرگون ساخته است، امروز پس از مدت‌ها این حسینیه با اجتماع بسیجیان ولایت خستگی از تن می‌زداید و بهانه این کار هم گردهمایی ده هزار بسیجی شهرستان  و استان است.

درون حسینیه نیز غوغایی است از ساعت‌ها قبل بسیجیان فوج فوج از روستاها و نقاط دور و نزدیک شهر خود را به این مکان رسانده‌اند، در گوشه‌ای کسی نام افراد حاضر را می‌نویسد در بخش دیگر افراد صفوف را نظم می‌دهند، صدای شیپور گروه موزیک سپاه ناحیه خبر از کوک سازهایی می‌دهند که باید نوای احترام به شهدا و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را بنوازند، همه‌چیز کم‌کم دارد شکل می‌گیرد اینجا مهیای بزرگ‌ترین گردهمایی سال بسیجیان خراسان جنوبی است.

پرچم‌های رنگی انگار اینجا هم حکم‌روایی می‌کنند، دو جوان بر سر اینکه پرچم کدام‌یک بزرگ‌تر است بحث می‌کنند، برخی دیگران را آرام می‌کنند عده‌ای در تدارک مراسم هستند .

بسیج رهرو ولایت فقیه است

در میان جمعیت چهره ی یک گروه از بسیجی ها بیشتر به چشم می آمد، نوجوانان بسیجی که نوایی را زیر لب زمزمه می کردند .

از یکی از این نوجوانان که خود را بسیجی مخلص خدا می دانست، درباره بسیج پرسیدم که گفت: بسیجی یعنی کسی که کمترین چیزها را برای خودش بخواهد و بیشترین خروجی را برای کشور، شهرش و مردم داشته باشد، این است که بسیجی بودن و بسیجی ماندن امری بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

این نوجوان بسیجی بیرجندی درباره حضور و اجتماع بسیجیان افزود: این هفته به ما یادآوری می‌کند که بسیج و بسیجی بودن چه ملاک‌هایی دارد و ما در عملکرد یک‌ساله خودمان چقدر از این ملاک‌ها دور بوده‌ایم لیکن به نظر من بهترین دستاورد چنین همایش‌هایی، همین مقوله مهم محسوب می‌شود.

در میان جمعیت مردی را می دیدی که شعار "راه ما ، راه امام حسین است" در دست داشت.

اومی گوید: من به عشق جوانانی آمدم که لباس بسیج را باافتخار و در حالی بر تن می‌کنند که الگویشان شهید حججی است که از نسل چهارم انقلاب محسوب می‌شود این برایم جالب است که انقلاب اسلامی تا چه اندازه عزتمند است که حتی نسل جدید از هم‌نسل خودشان الگو می‌پذیرند آن‌هایی که شاید حتی امام خمینی(ره) را ندیدند، جنگ را در کتاب‌ها خوانده‌اند و عمرشان به ۳۰هم نمی‌رسد این‌گونه عاشق هستند.

وی ادامه داد: آرزوی این جوانان امروز شهادت است و باید به ایشان غبطه خورد چراکه اگر از من در این سن می‌پرسیدند شاید آرزوی مسکن، خودرو و یا دیگر امکانات مادی می‌کردم.

این پیشکسوت بسیجی، بسیجی واقعی را پیرو راستین ولایت دانست و بیان کرد: آن‌هایی که از جان و مال خود می‌گذرند تا هر جا که انقلاب اسلامی و آرمان های آن نیاز داشت وارد عمل شوند بسیجی نام دارند، لیکن نباید این نام را بر روی هرکسی نهاد، بسیجی واقعی ما امروز آن جوان مدافع حرمی است که پای به میدان ناامن سوریه ای می گذارد که زیر چکمه کفر است اما مقاومت می کند و امروز به دلیل همین مقاومت ها مردم پیروزی بر داعش را جشن می گیرند.

بسیجیان پرچمداران حرکت شهدا هستند

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه بسیج، این قشر دلسوز و فداکار همواره پشتوانه نظام و انقلاب بوده اند، گفت: زمانی که بسیج برای نخستین بار به فرمان امام راحل تشکیل شد شاید در آن زمان هیچ کس فکر این را نمی‌کرد که روزی همین قشر مایه فخر و مباهات انقلاب دیرین و دیرنده ما باشد و امروز اگر دشمنان متحیرانه انگشت به دهان مانده‌اند، در نتیجه نمایش اقتدار و عزت نظام در سایه حضور این قشر فداکار و همیشه حاضر در صحنه است

وی، بسیجیان را ادامه دهنده خون شهدا دانست و ادامه داد: پاسداری از خون شهدا و راه این عزیزان باید همواره در میهن اسلامی ما ادامه داشته باشد چرا که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در تکاپو هستند تا با ایجاد اختلاف بین مردم و نظام، خون شهدا و مردانگی و جهاد رزمندگانمان را پایمال و در افکار عمومی کم‌ارزش کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تبیین تفکر بسیجی در جامعه، تصریح کرد: ملت ایران با روحیه بسیجی در صف مقابله با تهدیدهای دشمنان اسلام و کشور ایستاده اند و همه اینها ثمره همین تفکر بسیجی است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اهمیت هفته بسیج، یادآور شد: این هفته فرصتی مناسب برای یادآوری الگوهای رفتاری شهیدان و نیز تقویت فرهنگ بسیج در جامعه امروزی به ویژه آشنایی نسل جوان با تفکر حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: تلاش برای آشنایی نسل جوان با نحوه زندگانی و ساده زیستی رزمندگان حاضر در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس جامعه را از آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن مصون خواهد کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای بسیج را پدیده ی شگفت آور انقلاب اسلامی می دانند

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: "بسیج یکی از پدیده‌های با برکت و بسیار شگفت‌آور انقلاب اسلامی است که امام عظیم‌الشأن (رض) با دید الهی و حکمتی که خداوند به او ارزانی کرده بود، برای کشور، ملت و انقلاب اسلامی به یادگار گذاشت.

بسیج عبارت از آن تشکیلاتی است که اعضای آن در یک مجموعه عظیم، منسجم، آگاه، متعهد، بصیر و بینای به مسائل کشور گرد آمده‌اند، مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطر جمع میکند. بسیج در حقیقت مظهر وحدت مقدس میان افراد ملت و مظهر عشق، ایمان، مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلندکردن کشور و ملت است.

همه انسان های مؤمن، آگاه، بصیر، متعهد، علاقه‌مند و آماده به کار را عضو حقیقی بسیج مردمی هستند و صفا و خلوص از برجسته‌ترین خصوصیات فرد بسیجی است.

ایمان و عمل مخلصانه، سلاحی است که هیچ دشمن مادی قادر به مقابله با آن نیست و اخلاص همان چیزی است که امام عزیز به برکت آن توانست یک حکومت فاسد و تحت حمایت قدرتهای استکباری را ریشه کن کند، یک حکومت الهی را به وجود آورد، نفوذ و تسلط آمریکا را قطع کند، جنگ هشت‌ساله‌ای را که در آن تمام قدرتهای مسلح دنیا از دشمن ایران اسلامی حمایت میکردند، به نفع این ملت تمام کند و همه توطئه‌های استکبار را بی اثر سازد، بنا بر این مخلص کسی است که نه برای رسیدن به مال، ثروت، مقام، نام نیک، انگیزه‌های نفسانی، حسد، طمع، حرص، زیاده‌طلبی و قضاوت تاریخ بلکه فقط برای رضای خدا انجام وظیفه می کند."

یادمان باشد...

طبق فرمایشات امام (ره) بسیج لشکر مخلص خداست، لذا امروز هم برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب نگاشتیم که 5 آذر سال 1397 لشکریان خدا با عظمت خود، جواب دندان شکنی را به استکبار جهانی و یاوه گوبان نظام دادند.

ما باید همانند سال های اول انقلاب که مردم با اتحاد خود زمینه پیروزی جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند، متحد تر از قبل در برابر آمریکا و دشمنان قسم خورده نظام بایستیم و آنان را رو به زوال بکشانیم.

اتحاد 10 هزار نفری امروز پاسخی بود به تمامی فتنه های چند وقت اخیر دشمنان و باعث گشت تا هرچه تنیده بودند نابود گردد، لذا امید است این اتحاد همچنان ادامه داشته باشد و به سرانجام مقصود که همان حکومت عدل امام زمان(عج) است، برسد.

گزارش: مسعود نوفرستی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha