جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: ده درصد اعتبارات منطقه آزاد اعتبار فرهنگی است و باید در اهداف دینی صرف شود که متاسفانه چندان برای دین و گسترش آن خرج نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام سید محمد هاشمی، شامگاه دوشنبه در همایش روحانیون و ائمه جماعات ماکو که در حسینیه دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهارداشت: مهمترین ابزار استوار ماندن در راه حق وجود تقوای درونی است که بزرگان دینی از آن به عنوان جهاد اکبر یاد می‌کنند که اگر نباشد اانسان نمی‌تواند در صراط مستقیم قدم بردارد، کسانی بودند که سابقه خوبی در انقلاب و همراهی با امام داشتند ولی موفق به حفظ آن نشدند این‌ها کسانی بودند که در جهاد با نفس موفق عمل نکردند.

وی ادامه داد: افراد بعضا در دام شیطان گرفتار می‌شوند و شیطان به آنها ای نگونه القا می‌کند که اصلا گناهی را مرتکب نشده‌اند و خود را مبرا از گناه می‌دانند و به جایی می‌رسند که راه برگشتی باقی نمانده است.

امام جمعه ماکو افزود: استغفار و توبه مهمترین راه مقابله با گناهانی است که شاید آدم متوجه وجود آن نیست، اینکه خدای متعال می‌فرماید؛ و جاهدهم جهادا کبیرا، جهاد کبیر امروز عبارت است از جهاد فکری و فرهنگی، و همه اقسام جهاد برای روحانیت خصوصا جهاد کبیر لازم است.

وی اضافه کرد: در این برهه شبهات مختلف در دانشگاه‌ها و سایر مراکز وجود دارد که بعضا هم توسط برخی اساتید غرب‌زده دانشگاه‌ها مطرح می‌شود، همه این‌ها جواب می‌خواهد و روحانیت موظف است به این شبهات جواب دهد.

هاشمی تاکید کرد: ده درصد اعتبارات منطقه آزاد اعتبار فرهنگی است و باید در اهداف دینی صرف شود که متاسفانه چندان برای دین و گسترش آن خرج نمی‌شود و ما نباید منتظر چنین اعتباراتی باشیم که آنها به ما اعطا کنند تا دین را تبلیغ کنیم، باید به صورت جهادی و بنا به فرموده مقام معظم رهبری آتش به اختیار وارد گود شویم و از اسلام دفاع کنیم.

وی گفت: امروز فضای مجازی از یک طرف تهدید است و از طرف دیگر یک ظرفیت و حضور در این فضا برای جواب دادن به شبهات روز و نشر معارف الهی که نوعی جهاد هم محسوب می‌شود برای روحانیت لازم و ضروری است.

امام جمعه ماکو بیان داشت: اگر مسؤلی وظیفه خود را نداند، ما موظیف هستیم بدان متذکر شویم و اگر کوتاهی‌هایی از سوی مسولین رخ داد ما نباید توجیه کنیم که به ما ربطی ندارد و ما بودجه این کار را نداریم، روز قیامت در برابر دانسته‌های خود باید جوابگو باشیم و باید با تمام توان برای اسلام زحمت بکشیم.

وی با اشاره به مسئله زکات در جامعه گفت: عدم تعهد به زکات نتیجه‌اش دین‌گریزی خواهد بود، باید زکات به صورت صحیح در جامعه تبلیغ گردد و مردم را از این واجب الهی آگاه کرد که اگر مردم زکات مالشان را پرداخت کنند و نان حلال سر سفره خود ببرند نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت نخواهند بود.

هاشمی بیان داشت: محصولات تزکیه نشده که بین همه اقشار مردم توزیع می‌شود و مردم ناخواسته از آنها استفاده می‌کنند، اثر وضعی خود را در جامعه و بر روی افراد جامعه خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha