جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسابقات

حوزه/ سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز آغاز شد و ۷ آذر با مراسم اختتامیه پایان می پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی ارتش، مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش مناطق جنوب کشور با حضور ۳۰۰شرکت کننده، به میزبانی خمینی شهر  صبح امروز  در محل امامزاده سید محمد خمینی شهرآغاز شد.

در آیین افتتاحیه که با حضور مسئولان ارتش و شهرستان انجام شد، حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: قرآن روشنگر راه تمامی انسانهاست.

وی افزود: امام سجاد (ع)وقتی به آیه مالک یوم الدین می رسیدند آیه را مکررا  تکرار می کردند که به نفس زدن می افتادند، وقتی علت را از ایشان پرسیدندحضرت در جواب فرمود اگر مردم در شرق وغرب مرا تنها بگذارند و مونسی جز قرآن نداشته باشم، وحشتی ندارم و انس با قرآن جای هیچ ترس و وحشتی را نخواهد گذاشت .

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه  امروزه گروه تروریستی داعش به خاطر متوجه نشدن معانی آیات قرآن،  دست به این جنایات می زند، اضافه کرد: علم نداشتن به معانی آیات قرآن و درک نکردن دستورات الهی موجب هلاکت انسان می شود .

وی خاطرنشان کرد: چه بسیار  شرکت کنندگانی در مسابقات قرآنی که نابینا هستند یا بسیار کسانی که در نیروهای مسلح رتبه بین المللی دارندوباعث افتخار برای نظام اسلامی شده اند .

 نورالله نظر خانی، جانشین گروه ۴۴توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: امروز ارتش نه تنها در بین نیروهای مسلح کشور، بلکه در بین ارتش های اسلامی در بحث ترویج فرهنگ قران حرفی برای گفتن دارد.

در ادامه محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش به تشریح و تبیین آیین نامه مسابقات پرداخت و عنوان کرد: مسابقات در سه رشته حفظ کل  ۲۰جزء، ۱۵جزء،۱۰ جزء، ۵جزء، مفاهیم، ترتیل و اذان برگزار خواهد شد .

نفرات برتر هر رشته برای مرحله بعد، ۱۱ آذر راهی اردبیل خواهند شد .

گفتنی است، آیین اختتامیه  ۷آذر همراه با نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله یوسف طباطبایی نژاد، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha