پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الباسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر در حوزه حج همه هماهنگی‌ها به خوبی صورت بگیرد و اهداف حج با جدّیت مورد توجه قرار گیرد و دغدغه دینی وجود داشته باشد، حج و زیارت و عتبات عالیات با اثرگذاری بیشتری همراه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور، گفت: حج فرصت بسیار عظیمی به شمار می‌آید ،چرا که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به حج هدایتگری و جهت‌دهی داشته و دارند و به همین خاطر حج در عصر ما اقامه شد.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) فرمودند اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا شده است و سپس در پاسخ به این سؤال که کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است، فرمودند ولایت از همه برتر است زیرا ولایت کلید آنها و شخص والی دلیل و راهنمای آنهاست.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امام باقر(ع) فرمودند اگر کسی همه شب‌ها را نماز بخواند، همه روزها را روزه بگیرد و هر ساله حج آورد و همه مال خود را در راه خدا انفاق کند، اما به ولایت و امامت توجه نداشته باشد، در قیامت هیچ ثوابی نخواهد داشت و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

وی اظهار کرد:  اگر در حوزه حج همه هماهنگی‌ها به خوبی صورت بگیرد و اهداف حج با جدیت مورد توجه قرار گیرد و دغدغه دینی وجود داشته باشد، حج و زیارت و عتبات عالیات با اثرگذاری بیشتری همراه خواهد شد.

حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور نیز در ابتدای این دیدار بیان کرد: تلاش می‌کنیم در راستای فلسفه حج و زیارات حرکت کنیم و اگر چه طبق تقسیم بندی‌ها در حوزه اجرایی مسئولیت داریم، اما تلاش می‌کنیم تا در حوزه فرهنگی نیز بیشترین بالندگی را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha