جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ مسئول بسیح طلاب و روحانیون آذربایجان غربی، در جمع طلاب و روحانیون شهرستان ماکو، گفت: نتیجه سازش ذلت است و نتیجه مقاومت عزت. ایران اسلامی امروز مقاومت را برای عزت خود برگزیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام اسماعیل مهدوی در نشست سیاسی و بصیرتی روحانیون شهرستان ماکو که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو برگزار شد، گفت: در مورد رویارویی کشور و نوع تعامل با دنیا دو دیدگاه مطرح است؛ عده‌ای طرفدار سازش با دشمنان انقلاب هستند و  می‌گویند مگر می‌شود در مقابل ابر قدرت مقاومت کرد و اگر بخواهیم مقاومت کنیم باید هزینه پرداخت کنیم و همان گونه که رهبر معظم انقلاب چندی قبل عنوان کردند مقاومت هزینه دارد، سازش هم هزینه دارد، ولی در سازش، ذلت به دنبال آن می‌آید.

مسئول بسیح طلاب و روحانیون آذربایجان غربی ادامه داد: در فلسطین برای وادار کردن آنها برای سازش ،تعدادی از زنان آنها را برهنه در خیابان به معرض دید گذاشتند تا مردم بدانند اگر سازش نکنند هزینه هنگفتی باید بپردازند.

 وی افزود: در مقابل تفکر سازش، تفکر مقاومت می‌باشد که معتقدند اگر چه مقاومت هزینه‌ای هم دارد، ولی هزینه‌ای که در مقاومت هست به مراتب پایین تر از سازش ماست و در مقابل آن هزینه‌ای که در مقاومت می‌دهی عزت کسب می‌کنی، مثل حزب الله در لبنان که با مقاومتش عزت را به کشور و مردمش ارمغان آورده است.

حجت الاسلام مهدوی اضافه کرد: آیات متعددی در قرآن مسلمانان را از اطاعت و تبعیت از کفار نهی می‌کند؛ قرآن می‌فرماید اگر از کفار تبعیت کنید به عقب برمی‌گردید، یعنی انقلاب به چهل سال گذشته برمی‌گردد و اگر با کفار سازش کنیم هم ضرر اخروی دارد و هم ضرر دنیوی، مثل مردم افغانستان که با داشتن  ذخایر زیاد معدن طلا، مردمش در فقر و بدبختی و ناامنی زندگی می‌کنند، یا کشور لیبی که دارای ذخایر نفت و انرژی فراوان است اما نمی‌گذارند برای خودش بفروشد، این نتیجه سازش است.

مسئول بسیح طلاب و روحانیون آذربایجان غربی ادامه داد: نمونه دیگر سازش معمر قذافی است که هزینه سازش با آمریکا به مرگ او منجر شد و در آخرین لحظه آمریکا قول داده بود که از جان او محافظت کند، حتی آمریکایی‌ها به آن عهد هم وفا نکردند.

وی خاطرنشان کرد: مهندس بازرگان بدون اطلاع حضرت امام(ره) با آمریکایی‌ها مذاکره کرد که نتیجه آن کودتای نوژه بود، امروز برخی‌ها می‌گویند چون با آمریکا سازش نداریم، وضع معیشت بدی داریم، وظیفه روحانیت و بسیجی این است که این باور غلط را از بین ببرند و به مردم در باره عواقب این تفکر و باور آگاه سازی کنند.

بر پایه این گزارش، در پایان این نشست طلاب و روحانیون ماکو به همراه مسئول بسیح طلاب و روحانیون آذربایجان غربی، در مزار شهدای شهر ماکو حضور پیدا کرده و با شهدا پیمانی دوباره بستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha