جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرادبیگی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تأکید بر اینکه حیات حوزه در گرو تحقیق و پژوهش است، گفت: قریب به ۱۸۰ مقاله به اولین جشنواره استانی حلی ارسال‌شد و به اذعان داوران جشنواره، اذعان داشتند بعضی از مقالات در حد کشوری بوده و استانداردهای تحقیق و پژوهش در آنها به خوبی رعایت شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی، امروز در اختتامیه نخستین جشنواره استانی علامه حلی که در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد، با اشاره به هفته بسیج و وحدت، اظهار کرد:  هفته بسیج و وحدت قدرت اسلام را به دنیا معرفی کرد.

وی افزود: رسالت بزرگ پیامبر(ص) این بود که مردم را به کمال اخلاقی و درجات بالای علمی برساند و رسالت امروز طلاب به‌عنوان کسانی که راه پیامبر(ص) را ادامه می‌دهند نیز این است که مردم را در دو بعد «معنویت و اخلاق» و «علمی» به کمال برسانند.

مدیر حوزه علمیه ایلام، با اشاره اینکه باید طلبه‌هایی داشته باشیم که محقق و پژوهشگر باشند، ابراز کرد: طلاب و روحانیون باید در مسیر کمال اخلاقی و علمی گام بردارند؛ حوزه‌ علمیه به‌عنوان یک‌نهاد مقدس دینی متولی دین جامعه است که دین را بدون انحراف و خرافات، خالصا و ناب به جامعه تزریق می کند.

وی بابیان اینکه روح حوزه علمیه بر پژوهش استوار است، تصریح کرد: طلاب و روحانیون اگر بخواهند جامعه را به کمال اخلاقی برساند، باید پژوهشگر و محقق باشند و درعین‌حال دارای تذهیب نفس را نیز در اولویت قرار دهند تا بتواند مردم را از گمراهی و ضلالت بیرون آورند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تأکید بر اینکه حیات حوزه در گرو تحقیق و پژوهش است، گفت: حوزه‌ علمیه استان ایلام حوزه‌ای نوپاست که قریب به ۵۰۰ طلبه دارد و اکثر اساتید این حوزه از فرزندان این استان بوده و افتخارآمیز هستند.

وی با اشاره به اینکه قریب به 180 مقاله به اولین جشنواره استانی حلی ارسال‌شده است، افزود: 55 مقاله مربوط به حوزه خواهران بوده و 125 مقاله هم حوزه برادران؛ داوران عزیز این جشنواره اذعان داشتند بعضی از مقالات در حد کشوری است و استانداردهای تحقیق و پژوهش در آنها خوب رعایت شده است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام، گفت: جشنواره علامه حلی این نوید را داد که حوزه استان باید تقویت شود.  طلاب ما طلبه‌های نخبه‌ای هستند و زمینه پیشرفت بیشتر نسبت به سایر استان‌ها را دارند.

وی، بابیان اینکه حوزه ایلام یک حوزه بالنده و پویاست، یادآور شد: اگر نسبت به این مسئله توجه شود در شهرستان‌ها نوید یک حرکت اخلاقی و علمی وجود دارد، هر چه حوزه‌های علمیه قوی باشند، شهرستان‌ها می‌توانند از این حوزه‌ها بهترین بهره را ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی، در پایان ابراز امیدواری کرد: طلاب کمال اخلاقی و علمی را طی کنند و با تحقیق و پژوهش در زمینه پاسخگویی به نیازهای جامعه گام بردارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha