جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: همان طور که مراکزی کلاسیک به عنوان مرکز مشاوره در شهرها و استان های کشور داریم، باید بتوایم که مراکز مشاوره دینی که توسط روحانیون و علمای دینی مدیریت می شوند را در جامعه راه اندازی کنیم، البته با این تفاوت که فعالیت این مراکز مقطعی نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه با اشاره به نقش متقابل جامعه و روحانیت گفت: امروز جامعه بشری درگیر بسیاری از مشکلات و ناهنجاری هاست، لذا برای ترمیم چهره جامعه و بازگرداندن شرایط به حالت نرمال و عادی نیازمند استفاده از برخی عناصر و امکانات هستیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه ادامه داد: در کشورهای غربی در بحث مسایل و ناهنجاری های اجتماعی و فردی راه حل های خود را دارند که با جوامع اسلامی و حتی شرقی بسیار متفاوت است.

وی تصریح کرد: در جوامع غربی برخی از ناهنجاری به گونه ای حل می شوند که همان راه حل در دین اسلام خود نوعی ناهنجاری محسوب می شود!.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی همواره روحانی حضوری مستمر داشته است، گفت: اگر تاریخ اسلام را مطالعه نماییم بی شک با نقش اجتماعی علما و روحانیون در جامعه بیشتر آشنا می شویم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه افزود: روحانیون برای جامعه اسلامی و افراد آن نقش راهبری را ایفا نموده اند و مردم نیز این جایگاه را به تدریج قبول کرده اند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: حضور روحانیون و علمای دینی در جامعه ایرانی خود باعث تغییر رژیم پهلوی و تشکیل انقلاب اسلامی شد که این خود معرف جایگاه روحانیت در جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط روحانیون با جامعه باید نسبت به گذشته افزایش پیدا کند، اظهار داشت: امروز تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در خطر تهاجم فرهنگی و... دشمنان قرار دارند، لذا باید مرکزی و یا حوزه ای برای در پوشش قرار دادن اقشار جامعه در مقابل این هجمه های فرهنگی دشمن وجود داشته باشد که این نقش در جوامع اسلامی بر عهده علمای دینی است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه اظهار داشت: روحانی و عالم دینی در نزد مردم از شان و منزلت خاصی برخوردارند، لذا با استفاده از این فرصت و اعتماد مردم، روحانیون نیز باید وظیفه خود را در قبال جامعه اسلامی انجام دهند.

حجت الاسلام رضایی روحانیون را مشاوران دینی و معنوی جامعه عنوان کرد و گفت: همان طور که مراکزی کلاسیک به عنوان مرکز مشاوره در شهرها و استان های کشور داریم، باید بتوایم که مراکز مشاوره دینی که توسط روحانیون و علمای دینی مدیریت می شوند را در جامعه راه اندازی کنیم، البته با این تفاوت که این فعالیت این مراکز مقطعی نباشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه در پایان سخنان خود عنوان داشت: بحث نقش روحانیت در جامعه از صدر اسلام تاکنون مطرح بوده است و خدمات روحانیون به جامعه و تعامل این دو باهم غیرقابل انکار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha