چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بسطامی

حوزه/ آیین اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی در ایلام با تجلیل از صاحبان ۲۵ اثر برگزیده، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در ایلام، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بسطامی، معاون پژوهشی حوزه علمیه استان ایلام، امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره علامه حلی در ایلام، اظهار کرد: جشنواره علامه حلی یکی از جشنواره سراسری حوزه‌های علمیه است.

وی، بابیان اینکه ‌این جشنواره قریب به 10 سال است که در سطح حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود، افزود: فلسفه وجود این جشنواره یک جشنواره علمی و پژوهشی برای طلاب زیر 31 سال و طلاب جوان و روحانیت خواهر و برادر در زمینه تحقیق و پژوهش است.

حجت‌الاسلام بسطامی، ابراز کرد: دهمین دوره در سال 96 پشت سر گذاشته‌شده و مرحله استانی این جشنواره از سال 93 آغازشده که در استان ایلام برای اولین بار در سال جاری برگزارشده است که این استان قابلیت و توانایی برگزاری این جشنواره را در استان داشته است که نشان دهند رضایت بخشی طلاب ایلامی ازنظر مدیران حوزه علمیه کشور است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان ایلام، یادآور شد: مهرماه سال گذشته آغاز و آثار دریافت شد و به لطف خداوند نزدیک ۱۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که به‌نوعی کم‌سابقه بوده است.

وی، افزود: آثار ارسالی قالب مقاله، تحقیق، پایان‌نامه و کتاب در 10 رشته علمی تفسیر، علوم قرآنی و حدیث، کلام، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات و علوم انسانی (مرتبط با دین) به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

حجت الاسلام بسطامی یادآور شد: بیشترین آثار ارسالی در حوزه اخلاق و تربیت و کمترین آثار ارسالی در حوزه ادبیات عرب بود که در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفتند، آثار ارسالی بر اساس آیین‌نامه جشنواره انتخاب و بر اساس رأی شورای علمی جشنواره نفرات برگزیده انتخاب شدند که در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

برپایه این گزارش، در این مراسم از 25 اثر برگزیده در اولین جشنواره علامه حلی در استان ایلام با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha