جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

​حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اهمیت نماز به این حد است که اجازه نمی دهد انسان یاد و نام خدا را در زندگی به فراموش بسپارد زیرا بدترین مجازات برای یک انسان؛ همانا فراموش کردن پروردگار است.

​به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، ظهر امروز در مراسم چهارمین اجلاس استانی نماز که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نشانه های دین، اقامه نماز است و باید گفت که در هر دینی نماز وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نماز وسیله ارتباط بنده با خدای خویش است، گفت: جایگاه نماز در دین اسلام به حدی والاست که خداوند درباره نماز می فرماید که نسبت به نماز خانواده خود هرگز بی تفاوت نباشد و آنان را به اقامه نماز دعوت نمایید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خداوند راه سعادت ما در این دنیا و سرای باقی را دستور به فرامین الهی که در قرآن کریم آمده، قرار داده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود یادآور شد: امروز برای جلوگیری از ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و... نماز بهترین سلاح برای یک مومن و فرد خداجو می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: امروز نه تنها متولیان فرهنگی و دینی بلکه، خود مردم نیز باید برای پیاده سازی فرهنگ نماز در جامعه تلاس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: اهمیت نماز به این حد است که اجازه نمی دهد انسان یاد و نام خدا را در زندگی به فراموش بسپارد، زیرا بدترین مجازات برای یک انسان؛ همانا فراموش کردن پروردگار است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر می بینیم که در جامعه خشونت، بی بندوباری و... رواج پیدا می کند، این نتیجه ترک نماز می باشد، زیرا ترک نماز روح انسان را مسخ و فاسد می کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اقامه نماز گناهان انسان را می بخشد، اظهار داشت: امروز مسئولان و متولیان فرهنگی باید وقت و امکانات بیشتری برای نهادینه سازی نماز و آشنایی نسل جوان جامعه با نماز بگذارند و این را وظیفه شرعی خود بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha