جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاسیه شهدای کشاورز

حوزه/دبیر اجلاسیه شهدای کشاورز کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف اجلاسیه های کنگره شهدای استان است، گفت: اولین اجلاسیه شهدای کشاورز استان خراسان جنوبی پنجشنبه ۸ آذر، در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، زین العابدین جویبان، مسئول بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی و دبیر اجلاسیه شهدای کشاورز کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری، اظهار داشت: امنیت و اقتدار و آرامش امروز کشور را مرهون حرکت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس می دانیم.

وی افزود: شهدا ثابت کردند حرکت آنها در زمان جنگ به تأسی از حرکت عاشورایی اباعبدلله الحسین بوده و امروز نیز این حرکت در حریم اهل بیت با عنوان مدافعان حرم ادامه دارد.

مسئول بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف اجلاسیه های کنگره شهدای استان است، اعلام کرد: اولین اجلاسیه شهدای کشاورز استان خراسان جنوبی پنجشنبه 8 آذرماه ساعت 8 صبح در محل حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

جویبان افزود: سخنران این اجلاسیه حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری است، همچنین دکتر جهانسوز رئیس سازمان بسیج جامعه مهندسی و منابع طبیعی کشور و دکتر رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور دیگر سخنرانان این اجلاسیه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 213 شهید کشاورز در استان داریم، بیان داشت: 3 کتابچه شهید کشاورز و همچنین کتاب جامع شهدای کشاورزی که دارای وصیتنامه شهداست در این اجلاسیه رونمایی می شود.

مسئول بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی، عنوان کرد: اعزام گروه های جهادی در قالب 130 شبکه علمی سازی کشاورزی که برای هر دو پایگاه مقاومت روستایی یک شبکه ایجاد شده ازجمله برنامه هایی بوده که در راستای این اجلاسیه برگزار شده است.

جویبان با بیان اینکه این گروه ها راه های علمی سازی کشاورزی در روستاها و مناطق محروم را انجام داده اند، افزود: همچنین با همت و همکاری شهردار بیرجند قرار شده است بولواری تحت عنوان «بولوار شهدای کشاورز» در بیرجند نامگذاری شود.

مسئول بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این اجلاسیه خاطرنشان کرد: در شهرستان بیرجند 86 شهید کشاورز هستند که در روز پنجشنبه از خانواده های آنها برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha