چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
راه روستایی

حوزه/معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امورات توسعه در حوزه روستا به نسبت اوایل انقلاب بسیار متفاوت شده است، گفت: در ابتدای انقلاب تراکم راه روستایی زیر عدد ۲ بود که در این سالها به رقم ۱۱.۵ درصد در سطح کشور رسیده است.

به گزارش خبرگزای حوزه از بیرجند، مهدی سورگی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی، اظهار داشت: جهاد سازندگی رکن سوم جنگ بود و ماشین مهندسی جنگ را مدیریت می کرد که موفق به دریافت لقب سنگرسازان بی سنگر از زبان امام شد.

وی با اشاره به اینکه در بحث احداث پل اقدامات خوبی توسط جهاد سازندگی انجام شد افزود: بسیج و سپاه یک نهاد مردمی بود اما یگان مهندسی و رزمی در اختیار ارتش بود که با بعد مسافت جنگ جوابگوی نیاز زمان نبود و جهادسازندگی توانست در خط مقدم و پشت جبهه موثر باشد چراکه بحث بازسازی شهرها را نیز انجام می داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امورات توسعه در حوزه روستا به نسبت اوایل انقلاب بسیار متفاوت شده، یادآور شد: در ابتدای انقلاب تراکم راه روستایی زیر عدد 2 بود که در این سال ها به رقم 11.5 درصد در سطح کشور رسیده است.

سورگی عنوان کرد: کار جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس مورد مدح و ستایش مقام معظم رهبری بود، زیرا همه راننده ها و نیروهای فنی اکثرا افرادی از بدنه روستا ها بودند و مخصوصا کشاورزها نقش ویژه ای در جبهه ها داشتند.

وی اعلام کرد: 39 شهید در خانواده جهاد کشاورزی استان داریم که در سطح استان پراکنده هستند و با حضور در خانواده آنها از آنان تجلیل کرده ایم، همچنین در بدنه جهاد کشاورزی 309 جانباز داریم که در روز جانباز از این عزیزان تقدیر می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه جهاد کشاورزی در سطح استان حدود 7 هزار عضو دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار جذب در حوزه بنیاد شهید را فرزندان شهدا و جانبازان کشاورز داشته اند که در مجموع 111 نفر از قشر جذب شده اند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علي اصغر كريمي IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    3 0
    باسلام ياد و خاطره جهاد سازندگي گرامي باد. به اميد تجديد حيات جهاد سازندگي به معني تلاش مقدس براي آباد نمودن دنيا و آخرت مردم ان شاءالله