سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی اصغر ایزدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد گفت: پنج‌شنبه هشتم آذرماه، یادواره شهدای طلبه و روحانی این مدرسه علمیه با حضور روحانیان، طلاب و اساتید مدارس علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم قاسم ارحامی از مؤسسین و مرحوم حاج علی بابایی از اعضای هیئت امنای این مدرسه علمیه و خیر نیکوکار حاجیه‌خانم طاهره مظفری خبر داد.

وی افزود: این مراسم پنج‌شنبه هشتم آذرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، امام جمعه موقت بجنورد و رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی و مداحی حاج محمدرضا ایزی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان اینکه سه شهید از 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی متعلق به مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد هستند، اضافه کرد: شهید علی رمضانی، شهید احمدرضا ترکانلو و شهید سیدمهدی هاشمی شهدای این مدرسه علمیه هستند.

وی تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم، مداحی، پخش کلیپ و ... ازجمله برنامه‌های یادواره شهدای مدرسه علمیه امام صادق (ع) مرکز خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان اینکه اکنون بیش از 300 طلبه در این مدرسه علمیه در پایه‌ای اول تا هشتم مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد در سال 64 راه‌اندازی شد و با بیش از 33 سال سابقه فعالیت تاکنون روحانیان و عالمان زیادی را تقدیم جامعه و نظام اسلامی کرده است.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود سه هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha