جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق خواستار تغییر ریشه ای در نظام حکومتی عراق و اصلاح اشکالات موجود در آن شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق خواستار تغییر ریشه ای در نظام حکومتی عراق و اصلاح اشکالات موجود در آن شد.

ایشان در سخنان خود به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق گفت: این توصیه ها تنها اختصاص به مسئولین ندارد، بلکه ملت نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: باید یک ساز و کاری برای تغییر در قانون اساسی شکل گیرد؛ چرا که این قانون در سایه اشغالگری آمریکا نوشته شده و به خاطر شرایط خاصّ به ما تحمیل شد، امّا الان از یک سو شرایط تغییر کرده و از سوی دیگر قانون اساسی "کلام الله" نیست که قابل تغییر نباشد.

ایشان ادامه داد: علما، کارشناسان و مراکز مطالعاتی باید برای دستیابی به قانون اساسی بهتر تلاش کنند.

آیت الله مدرسی در خصوص قانون اساسی جدید گفت: ما نیازمند قانونی هستیم که عراق را متحد کرده و زمینه پیشرفت کشور و ارتقای امت را فراهم سازد.

این عالم عراقی ضمن درخواست از دولت جدید برای تغییر قوانینی که مانع حرکت امت می شود، گفت: این قوانین برای شرایط معینی وضع شده است، باید فکر کنیم و هر قانونی که به مصلحت ماست را وضع کنیم و قانونی که مانع حرکت ماست را حذف کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha