چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زهرا المرضیه

حوزه/ امام زمان(عج) از ما انتظار دارند که وظیفه نگهداری دین را به نحو احسن انجام دهیم و این طور نباشد که به جای حفاظت و پاسداری از دین عامل کم رنگ شدن دین در جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم بهرامی، در نشست اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه اصفهان، به اهمیت حفظ دین اسلام پرداخت و گفت: دین اسلام که با مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) در چهارده قرن پیش ظهور کرد، همواره نیازمند حفظ و نگهداری است و اگر نگهدارنده های دین نبودند چه بسا تا کنون دین از دست رفته بود.

وی، اولین نگهبان دین را، وجود مقدس نبی اکرم برشمرد و تصریح کرد: ایشان با خلق کریمانه خود عرصه های دین باوری مردم را تقویت می کردند و هر زمان می دیدند دین در بین مردم کمرنگ شده  و به حاشیه رفته با همان رفتار و منش محمدی  وارد میدان می شدند و به دین رونق می دادند. پس از پیامبر رحمت، امامان دوازده گانه میراث دار و نگاهبان اصلی دین بودند و لذا به هر قیمتی که بود ریشه و بن دین را حفظ می کردند.

استاد حوزه خواهران، با استناد به روایت معروف پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم"حسین منی و انا من حسین" افزود: حسین(ع) قطعا از وجود پر برکت آقا رسول الله(ص) بودند، ولی اینکه پیامبر(ص) از وجود امام حسین(ع) باشند به گونه ای توجیه خواهد شد که سید الشهدا(ع) نگهدارنده ی دین جدشان بودند  و خون پاک خود و یارانشان را در راستای حفظ دین نثار کردند تا جایی که بعد از گذشت سال ها از شهادت مظلومانه ایشان، امام خمینی(ره) محرم و صفر را عامل زنده ماندن دین اسلام  می دانستند. و برپایی روضه ها و مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) موجب حفظ دین اسلام شده است.

 بهرامی ادامه داد: در عصری که ولی و مولایمان صاحب الزمان(ع) در غیبت به سر می برند به نظر می رسد نگهدارنده های اصلی جیره خوران حضرت یا همان طلاب باشند و لذا وظیفه خطیر حفظ و صیانت از دین به عهده ی طلاب است.

وی، طلاب را میراث دار بزرگ دین خواند و تاکید کرد: آنان باید شئونات این میراث داری را رعایت کنند. وقتی طلبه از لحاظ پوشش یا اخلاق طلبگی و یا زی طلبگی هیچ سنخیتی با روح دین ندارد، نمی تواند حافظ و پشتیبان دین باشد. دین زمانی از خطرات محفوظ و در امان می ماند که حافظان آن تمام اصول دین را به درستی رعایت کنند.

استاد حوزه خواهران در پایان اذعان داشت: ما به عنوان بزرگترین نگهدارنده و میراث دار شیعه باید هر روز و هر زمان به تمام رفتار و اعمال خود آگاه باشیم که هیچ عمل منافی شئون طلبگی انجام ندهیم، چرا که مولا و سرورمان حضرت ولی عصر(ع) به ما جیره خوارانش نگاه می کنند و از ما انتظار دارند که وظیفه نگهداری دین را به نحو احسن انجام دهیم و این طور نباشد که به جای حفاظت و پاسداری از دین عامل کم رنگ شدن دین در جامعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha