جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در استان گلستان

حوزه/آیت الله نور مفیدی با بیان اینکه یکی از نیازهای فطری بشر، الگو داشتن است،گفت: سلامت هر جامعه به الگوپذیری از پیامبر (ص) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، در ویژه مراسم هفته وحدت و سالروز ولادت رسول مکرم اسلام(ص) که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نیازهای فطری بشر، الگو داشتن است به‌طوری‌که انسان همیشه به دنبال کسی است که خود را جای او قرار داده و شبیه او کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: دنیا و علم امروز نیز با درک این مسئله که انسان همیشه به دنبال الگویی برای شبیه کردن خود با آن فرد است، سعی دارد با الگوسازی، جامعه را به سمت‌وسوی موردنظر خود سوق دهد.

وی، «امام و امامت» را به معنای پیشوا و الگو دانست و افزود: امام کسی است که مردم او را به‌عنوان پیشوای خود قرار داده و از او پیروی می‌کند، حال اگر الگوی یک جامعه امام حسین(ع) باشد، جامعه به چه سمتی خواهد رفت و اگر  چیز دیگری باشد جامعه چه شکلی خواهد داشت؛ آیات عدیده قرآن کریم بر این مطلب دلالت دارد.

آیت‌الله نورمفیدی با استناد به آیه 21 احزاب، پیامبر مکرم اسلام(ص) را به‌عنوان الگوی جامع معرفی کرد و افزود: بر اساس آیه فوق، قطعاً رسول اکرم(ص) را هرکسی به‌عنوان الگو نمی‌پذیرد بلکه ایشان الگوی کسانی خواهد بود که به خدا و روز بازپسین امید دارند «لَقَدْ کانَ لَکمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ یرْجُو اللَّهَ وَالْیوْمَ الْآخِرَ».

امام جمعه گرگان، بر الگوپذیری از پیامبر(ص) تأکید کرد: همه وظیفه‌داریم با الگوپذیری از حضرت محمد(ص) در رفتار و اخلاق خود بر دیگران تأثیرگذار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان پیامبر اسلام(ص) را بهترین الگو معرفی کرد و ادامه داد: سلامت هر جامعه به الگوپذیری از پیامبر(ص) است که این مهم در سایه شناخت سبک و سیره ایشان ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه به بیان برخی صفات پیامبر(ص) پرداخت و تصریح کرد: در این آیه چندین ویژگی مهم برای پیامبر بزرگوار بیان‌ شده، ازجمله؛ همدردی با مردم، حریص بودن نسبت به هدایت مردم، رأفت و مهربانی و...

آیت‌الله نورمفیدی، پیامبر مکرم اسلام را مظهر صفات جمال و جلال الهیه دانست و اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) وجود نازل‌شده ذات اقدس الهیه است، شناخت حضرت با شناخت صفات خداوند ممکن است، به‌طوری‌که پیامبر(ص) خدای نازل‌شده در حد بشر است.

وی افزود: انسان همیشه دنبال چیزی است که دارای کمال است لذا آن را دوست دارد، خداوند نیز مستجمع جمیع کمالات بی‌انتهاست لذا دوست‌داشتنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، خوف در مقابل خداوند را خوف با خشیت دانست و ادامه داد: هرکس معرفتش نسبت به خدا بیشتر باشد خوفش نیز نسبت به او بیشتر خواهد بود «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha