جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست هم‌افزایی دولت و بسیج  در سمنان

حوزه/ ناجی با بیان اینکه دامن زدن به تحریم‌ها از مصادیق بارز ظلم به مردم کشور است، گفت: هر جا که صحبت از فضیلت‌ها و فضایل شود آنجا جای تبلور تفکر فرهنگ بسیجی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سعید ناجی، در نشست هم‌افزایی دولت و بسیج در محل سالن یادگار امام(ره)، با تأکید بر پایبندی به اوصاف بسیجی و دقت در رفتارهای شخصی اظهار داشت: از منظر حکومت‌داری همه ارکان، کارکنان اداری و کارگزاران نظام که مسئولیتی را بر عهده دارند باید بدانند که همه رفتارها و حرکت‌ها، نوع برخورد آن‌ها و اقدامات موردتوجه قرارگرفته و اگر نظام، نظام اسلامی و حکومت، حکومت اسلامی است این رفتارها و اقدامات به‌پای اسلام نوشته خواهد شد، فلذا همه حرکات به شکل جدی رصد شده و باید دقت کنیم و مراقب رفتارهای شخصی خود باشیم.

سرپرست استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر فرد در هر جایگاه و مسئولیتی که قرارگرفته به‌عنوان کارگزار نظام ارزیابی خواهد شد و این امر می‌تواند در میزان باور و اعتماد مردم به نظام تأثیرگذار باشد چراکه نگاه و بینش ما نسبت به نظام و تنظیم رفتار خودمان با شرایطی که در آن قرار داریم حائز اهمیت است.

وی افزود: هر جا که صحبت از فضیلت‌ها و فضایل شود آنجا جای تبلور تفکر فرهنگ بسیجی است و نباید خط‌کشی شود چراکه با مرور سخنان امام(ره) متوجه دامنه اوصاف و ویژگی‌هایی از بسیجی می‌شویم که باید در برخی از حوزه‌ها پررنگ‌تر شده و بنا به اقتضائات زمانی به آن بیشتر پرداخته شود لذا شرایطی که در قرار داریم و وضعیتی که با آن ‌مواجه‌ایم ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند مشروعیت بسیج را به آن متصل کرد که به امام و انقلاب برمی‌گردد و می‌تواند کانون و محور باشد.

ناجی گفت: فضیلت‌هایی برای انسان‌های واقعی برشمرده‌اند که باید موردتوجه قرار گیرد و پرداختن و پر رنگ کردن آن می‌تواند نشانگر تفکر فرهنگ بسیجی باشد.

وی با اشاره به عبودیت و بندگی افزود: باید عبودیت منجر به آزادگی شود و بندگی مخلصانه خدا را به دنبال داشته باشد و اخلاص در بندگی در عمل و نیت به‌عنوان یک شرط اساسی باید در برنامه‌های روزمره قرار گیرد که اگر غیرازاین عمل کنیم باخته‌ایم و نتوانستیم سود لازم را ببریم.

سرپرست استانداری سمنان با اشاره به تعریف «فنا بر بقا» از نگاه عرفا گفت: باید در مسیر ایثار و ازخودگذشتگی قرار گرفت تا جاودانه شد؛ لذا باید بتوانیم چنین تفکری را در خود تقویت نماییم.

وی با تأکید بر تکریم مردم گفت: باید به‌عنوان یک مسئول اداری در مواجهه با مردم تکریم ارباب‌رجوع را همواره ملاک عمل قرار دهیم.

ناجی افزود: مسئولیت‌پذیری و تعهد به‌عنوان یک اصل در فرهنگ و تفکر بسیجی زمانی متجلی می‌شود که اگر مسئولیتی را می‌پذیریم، فارغ از این از اینکه چقدر وقت گذاشته و تلاش نموده‌ایم نمی‌توانیم به فرهنگ و تفکر بسیجی متصل شویم چراکه اگر خود را به‌عنوان بسیجی قلمداد می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که این انقلاب و نظام با همه ارکان خود برای خدمت مردم شکل‌گرفته و هدفش رشد و تعالی در جامعه بوده و کمال را جستجو می‌کند، فلذا باید خدمت به مردم و تلاش برای جلب رضایت مردم به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

وی رعایت اصول شرعی را یک ضرورت دانست و گفت: در هر مسئولیتی رعایت نکات شرعی و به شکل جدی‌تر «قانونمندی» همواره یک اصل تلقی می‌شود و ما نمی‌توانیم بگوییم بسیجی هستیم و در دایره بزرگ بسیج قرارگرفته‌ایم اما اجتهاد کنیم و به تشخیص خودمان عمل کنیم زیرا این نظام حدودش قانونی است و مبتنی بر شرع مقدس اسلام و مورد تأیید شورای نگهبان و شرعی قلمداد می‌شود.

سرپرست استانداری سمنان حرکت در مسیر شرع را لازمه دستیابی به عدالت دانست و افزود: نزدیک‌ترین مسیر عمل به عدالت مسیری است که مبتنی بر قانون باشد و اگر از این مسیر خارج شویم سلیقه حکم خواهد نمود و هر جا سلیقه معیار باشد مسیر، مسیر عدالت نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ظلم‌ستیزی را امر مسلم در جهت تحقق فرهنگ تفکر بسیجی دانست و افزود: تبعیض قائل شدن یک ظلم است و اگر به مبارزه با این مسئله برنخیزیم خود کمک کرده‌ایم تا ظلم در جامعه حاکم شود.

ناجی انحصار هر امکانات و اقدامات به هر شکل و شیوه را نماد ظلم در جامعه دانست و افزود: اگر هر نوع امکاناتی را در انحصار دربیاوریم برای توسعه ظلم کمک کرده‌ایم و لذا همه باید تلاش کنیم زیرا هر یک به‌عنوان در هر نقش و جایگاه و مسئولیتی در از بین رفتن ظلم به‌عنوان عوامل اجرایی در نظام سهیم هستیم و دامن زدن به تحریم‌ها نیز چه از نظر عوامل خارجی و چه عوامل داخلی ظلم به مردم کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هر گز نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که وقتی به‌عنوان یک مسئول درجایی وارد می‌شویم دیگران احساس ترس کرده و در بیان خواسته‌ها به لکنت زبان دچار شوند و این خود تداعی ظلم است و باید در این حوزه مراقب باشیم و تلاش کنیم پیوند خود را با مردم و بسیج حفظ نماییم.

سرپرست استانداری سمنان گفت: منشأ بسیج در دل و بدنه مردم است و ما نمی‌توانیم از مردم جدا باشیم و اگر از مردم فاصله بگیریم از مسیر بسیج و بسیجی بودن دور شده‌ایم و لذا باید مشارکت مردم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف که متوجه مردم، جامعه، دستگاه‌ها، مجلس، دولت و همه ارکان و اجزاء و ارکان نظام است و می‌تواند به کشور آسیب بزند افزایش یابد و به‌عنوان یک نیاز در جامعه موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی نقش مردم را در حل مشکلات و مسائل کشور مؤثر دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا خط خودی و غیرخودی از بین برود و جاذبه را بیشتر کنیم تا بستر برای جذب افراد در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

ناجی همچنین در خصوص بحث امربه‌معروف و نهی از منکر، تقدم به امربه‌معروف را سبب اصلاح جامعه دانست و بر اهتمام جدی به این امر تأکید کرد.

وی در ادامه با تأکید بر نیکوکاری، صداقت، راست‌گویی، امانت‌داری، تعمیم فضایل اخلاقی در جامعه و نتایج و آثار مثبت آن افزود: تلاش کنیم هر چه بیشتر اخلاق و هم‌دلی، انسجام ملی و اتفاق آرا در جامعه افزایش یابد تا کشور و نظام اسلامی در مقابل نقشه‌های شوم و دسیسه‌های دشمنان مقاوم شود.

سرپرست استانداری سمنان افزود: منافع ملی و مصلحت عمومی جامعه بسیار مهم است و تشخیص این مسائل در کشور از سوی کسانی است که امورات کشور و رهبری را به دست دارند و لذا باید تلاش کنیم تا در ارزیابی‌ها و سبک‌سنگین کردن‌ها و نمره دادن به اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده مراقب باشیم چراکه ما به بسیاری از تنگناها و مسائل وقوف کامل نداریم لذا ایجاد اعتماد متقابل بین مسئولین و بدنه جامعه و رأس نظام و مجموعه مدیریتی که تلاش می‌کنند و خطی مشی‌ها را تعیین می‌نمایند از ضروریات است باید تلاش کنیم با تقویت این اعتماد در واقع به نفع کشور و منافع ملی و مصلحت ملی گام برمی‌داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha