جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دشمن در جنگ اقتصادی با ابزار فشار و تحریم به دنبال ناامیدی و نارضایتی مردم از نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به ضرورت نقش‌آفرینی شایسته طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: اگر در جامعه اسلامی عدالت‌خواهی و احساس مسئولیت نباشد نمی‌توان به دست‌یابی به اهداف عالیه موردنظر نظام و جامعه اسلامی امیدوار بود.

وی افزود: در چنین صورتی همان می‌شود که امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر نهیب می‌زند که «و اشعر قلبک الرحمه للرعیه و المحبه لهم و اللطف بهم و لا تکونن علیهم سبعا ضاریا تغتنم اکلهم، فانهم صنفان، اما آخ لک فی الدین او نظیر لک فی الخلق» و تأکید می‌کند در قلب خود استشعار مهربانی، محبت و لطف به مردم را بیدار کن، مبادا مانند یک درنده که دریدن و خوردن را فرصت می‌شمارد رفتار کنی که مردم تو یا مسلمان‌اند و برادر دینی تو و یا غیرمسلمان‌اند و انسانی مانند تو.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: اگر به مسئولیت و به عهده گرفتن کاری به‌عنوان یک لقمه چرب که می‌شود با آن اقوام و اطراف را به نان و نوایی رساند نگاه کردیم در مسیر اسلام ابوسفیانی قرار داریم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون در برابر اقدامات دشمنان، افزود: دشمن در جنگ اقتصادی با ابزار فشار و تحریم به دنبال ناامیدی و نارضایتی مردم از نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: روشنگری در این زمینه و معرفی کردن دشمن به مردم و به تعبیری ارتقای روحیه دشمن‌شناسی و در مرحله بعد ارائه راهکارهای مقابله با جنگ روانی دشمن، امیدآفرینی و ترویج روحیه ایثار و جهاد باید اولویت روحانیت در عرصه جهاد اقتصادی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha