پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید محمد افشین فر

حوزه/ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه انقلابی شدن اتفاق درونی بوده و با سخنرانی روی نمی‌دهد، گفت: باید شخص در این حوزه اقدام و عمل داشته باشد و برای انقلاب کار کند تا انقلابی باشد، زیرا کسی به صرف شعار دادن انقلابی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، امروز در نشست کمیته روحانیت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تأکید بر برگزاری کیفی ویژه‌برنامه‌های این ایام، اظهار کرد: در این راستا باید از توانمندی طلاب و روحانیان به نحو مطلوب استفاده شود.

وی افزود: در این زمینه برگزاری جلسات تبیینی و بصیرتی برای طلاب و اساتید حوزه علمیه بسیار مهم و ضروری است، اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که در خلال این برنامه‌ها، فضایی برای پاسخ به سؤالات و طرح نیازهای فکری طلاب جوان هم فراهم شود.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه این زمینه باید به دور از هیاهو و فضای تبلیغاتی برای طلاب جوان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری شایسته و ارتقای توان تبلیغی و تبیینی طلاب و روحانیان در مورد خدمات و برکات نظام اسلامی، باید ابتدا دستاوردهای نظام حتی برای نخبگان هم تبیین شده و شبهات موجود پاسخ داده شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی با اشاره به اینکه انقلابی شدن اتفاق درونی بوده و با سخنرانی روی نمی‌دهد، تصریح کرد: باید شخص در این حوزه اقدام و عمل داشته باشد و برای انقلاب کار کند تا انقلابی باشد، زیرا کسی به صرف شعار دادن انقلابی نمی‌شود.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم طلبه جوان ما وارد این فضا شود باید برای او اقدام و عمل تعریف کرده و کاری را به او بسپاریم تا برای انقلاب اقدام عملی بکند.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه ازجمله اقداماتی که می‌توان انجام آن را به طلاب محول کرد، برگزاری جشن انقلاب در روستاها است، اضافه کرد: همان‌طور که طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی فعالیت‌های شایسته‌ای انجام می‌دهند، باید برای دهه فجر هم طلاب را برای کار جهادی آماده کنیم، تا به عرصه رفته و کار عملی کنند.

وی با بیان اینکه اکنون 45 مرکز دهستان در خراسان شمالی داریم و شرایط برای اجرای مناسب این کار مهیا است، اضافه کرد: این شیوه سال گذشته به مناسبت 9 دی در استان و با همکاری سپاه اجرایی شد و بازخورد بسیار مناسبی داشت، ازاین‌رو شایسته است رویه مزبور برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha