چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه وضعیت حجاب و اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی درحال ضعیف شدن است، گفت: باید در حوزه حجاب و عفاف حریمی برای آستان‌های مقدس و شهرهای مذهبی ایران درنظر گرفته شود تا شأن آستان و شهرهای مذهبی حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: نابسامانی‌های مختلفی در حوزه حجاب و عفاف وجود دارد که هر روزه درحال افزایش است؛ این نشان می‌دهد مجموعه‌هایی با دستور و برنامه خاص کار می‌کنند تا بتوانند به فرهنگ دینی حاکم بر کشور ضربه بزنند و قبح بی توجهی به حجاب و عفاف را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: در راستای انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه حجاب و عفاف جمعی از جوانان مشتاق و داوطلب را گردهم آورده و در قالب بنیاد حجاب و عفاف به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها پرداخته‌ایم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از ارتباط‌گیری با دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی استان‌های مختلف یاد کرد و افزود: نزدیک به ۱۰۰ مجموعه مرتبط با خانواده و حجاب و عفاف در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد که به صورت تشکیلاتی ارتباط‌گیری و استفاده از ظرفیت این مجموعه‌ها را دنبال کرده‌ایم اما مسئولان باید تعهد دهند که از این کار پشتیبانی کنند همانطور که اکنون در خراسان شمالی و قزوین شاهد حمایت‌های مطلوبی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: درخواست بودجه‌های رسمی از دولت و مجلس را داشته‌ایم اما تاکنون هیچ بودجه‌ای به بنیاد حجاب و عفاف اختصاص نیافته است درحالی‌که امکانات و فعالیت‌های دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف بسیار گسترده است و با فعالیت‌های ما قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری از بالا بودن هزینه لباس‌های مناسب و وجود فراوان لباس‌های نامناسب در بازار یاد کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون حجاب و عفاف را تصویب کرده است اما هیچ مجموعه‌ای به دنبال اجرا کردن دقیق این قانون نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت حجاب و اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی درحال ضعیف شدن است، تصریح کرد: باید در حوزه حجاب و عفاف حریمی برای آستان‌های مقدس و شهرهای مذهبی ایران درنظر گرفته شود تا شأن آستان و شهرهای مذهبی حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان کرد: در شهر قم با وجود حوزه‌های علمیه و مراکز امر به معروف، وضعیت حجاب مطلوب نیست به همین علت امیدواریم کارهای مورد نظر در حوزه حجاب و عفاف تقویت و عزمی عمومی برای رسیدن به نتیجه رقم زده شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha