جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: استفاده از فیلم، کتاب، سینما، تئاتر و دیگر بسترهای هنری می‌تواند فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج و بسیاری از معضلات را رفع کند اما باید حجم قابل توجهی از فعالیت‌ها در این عرصه دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف در میان مقوله‌های مختلف فرهنگی اظهار کرد: با توجه به گستردگی موضوع، اهمیت مطلب و فراگیر بودن مسئله باید با استفاده از راهبردی مشخص یک عزم عمومی را پدید آوریم تا همه نسبت به موضوع حساس شوند.

وی اضافه کرد: از همان ابتدا باید به دنبال تبیین فرهنگ حجاب و عفاف باشیم و حرکت خود را مبتنی بر رویکردهای فرهنگی آغاز کنیم تا بتوانیم به سمت اهداف مورد نظر حرکت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی نهاد مشخصی که متولی موضوع خانواده باشد نداریم هر چند خانواده در دین و فرهنگ ما یک نهاد پر اهمیت تربیتی و اصل قابل توجه است؛ ما باید یک نهاد مشخصی را برای رفع دغدغه‌های فرهنگی خانواده تعیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه ادارات باید نسبت به مجموعه‌های داخلی خود حساسیت بیشتری داشته باشند، مطرح کرد: اگر به دنبال اصلاح حجاب و عفاف در دستگاه‌‌های اجرایی و مجموعه‌های خود باشیم در سطح شهر نیز به اصلاح مورد نظر خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری اضافه کرد: استفاده از فیلم، کتاب، سینما، تئاتر و دیگر بسترهای هنری می‌تواند فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج و بسیاری از معضلات را رفع کند اما باید حجم قابل توجهی از فعالیت‌ها در این عرصه دنبال شود.

وی تصریح کرد: تولیدات مختلف در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف باید افزایش یابد و این تولیدات فقط به مباحث فرهنگی ختم نمی‌شود؛ لباس‌های متناسب اسلامی باید راحت در اختیار افراد قرار گیرد و از نظر قیمت نیز به میزانی باشد که به خانواده‌ها فشار وارد نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به فرهنگ دینی کشور است، اظهار کرد: برخی نیز ناآگاه یا آگاه در داخل در زمین دشمن بازی می‌کنند به همین علت از ظرفیت قضایی و انتظامی نیز می‌توان در مرحله پایانی استفاده کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha