جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تاکید بر این که امروز هیچ مانع و بهانه ای برای تربیت طلاب فاضل و رشد دینی و توسعه حوزه ها نیست، گفت: غفلت امروز در حوزه های علمیه باعث حسرت بزرگ فردا می شود و مردم در قرن های آتی ما و کار ما را قضاوت می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، پیش از ظهر امروز در جمع معاونین تهذیب مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: در طول تاریخ هیچ گاه مثل امروز همه شرایط برای ما فراهم نبوده است.

وی بیان کرد: امروز هیچ مانع و بهانه ای برای تربیت طلاب فاضل و رشد دینی و توسعه حوزه ها نیست؛ شرایطی که در گذشته بزرگان حوزه ها برای تحقق این مهم متحمل می شدند، بسیار سخت تر و مشکل تر از امروز بود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی این شرایط برای طلاب و روحانیون محیا شده است،بنابراین باید از همه ظرفیت ها واستعدادهای خود بهره ببریم.

وی افزود: در یک دسته بندی کلی بخشی از ماموریت ما در حوزه های علمیه، ماموریت آموزشی و بخشی دیگر بحث تربیتی است، همان دوبالی که باید با آن حرکت کنیم علم وتقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی عنوان کرد: ثمره فعالیت مسئولین آموزش، وضعیت علمی دست پروردگان حوزه علمیه است، در بخش دوم معدل فعالیت فرهنگی وتربیتی طلاب مدارس علمیه است که در گرو میزان فعالیت مسئولین فرهنگی وتهذیب است.

وی اضافه کرد: معاونین فرهنگی باید نسبت به گویش، منش و روش و رفتار طلاب در مدارس علمیه حساس باشند و دراین زمینه کوتاهی نکنند، چرا که قصور دراین زمینه باعث پدید آمدن انسانی رشد نیافته در لباس پیامبر(ص) می شود که تبعاتی آسیب زا برای حوزه های علمیه خواهند داشت.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان  خاطرنشان کرد: جلسات مشاوره ای برای طلاب مدارس گذاشته شود، اما اگر به این نتیجه رسیدید که پس از تلاش هیچ نتیجه ای برای تربیت شدن این طلبه نیست و چه بسا این فرد در صورت کوتاهی ما به فردی تبدیل خواهد شد که بر همه اصول شیعه خط بطلان کشیده و باعث ترویج افکار التقاطی می شود، کوتاهی نکنید و به مسئولین مربوطه گزارش دهید. 

حجت الاسلام والمسلمین باطنی یادآور شد: طلاب جوانی که از بین همه بی راهه های امروزی، راه روشن حوزه علمیه را برگزیده اند، باید به آنها با آرامش و برخورد مناسب، اموری چون تهذیب نفس، تقوا، معرفت و تربیت دینی و رشد اسلامی را بیاموزیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: غفلت امروز در حوزه های علمیه باعث حسرت بزرگ فردا می شود و  مردم در قرن های آتی ما و کار ما را قضاوت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha