پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جهانسوز

حوزه/ئیس سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه ضریب خودکفایی ما در کشور بالا رفته و این چیزی جز برکت و حضور علم ناشی از انقلاب و تلاش و مجاهدت کشاورزان نیست، گفت: ما نباید چشم امید به خارج از کشور داشته باشیم و این راه نجاتی برای ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی کشور، امروز در اجلاسبه شهدای کشاورز خراسان جنوبی، اظهار داشت: کشاورزی بسیار مهم است و جایگاه رفیعی دارد و امام راحل فرموده اند: خدمت به کشاورزی بزرگترین خدمت به اسلام است.

وی افزود: علاوه بر این که جمعیت ما بیش از 2 برابر شده میزان تولیدات کشاورزی نسبت به ابتدای انقلاب 4 تا 5 برابر شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه ضریب خودکفایی ما در کشور بالا رفته است و این چیزی جز برکت و حضور علم ناشی از انقلاب و تلاش و مجاهدت کشاورزان نیست، بیان داشت: ما نباید چشم امید به خارج از کشور داشته باشیم و این راه نجاتی برای ما نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت امروز وضعیت جالبی از حیث وابستگی به محصولات کشاورزی نیست، عنوان کرد: ما سالانه 10 تا 15 میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داریم و باید رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص کشاورزی رعایت شود .

رئیس سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی کشور متذکر شد: ما اگرچه وابستگی داریم و به عنوان مثال متوسط تولید گندم در کشور 4 تن است؛ اما کشاورز نمونه ما 13.5 تن گندم تولید می کند و در پسته نیز که متوسط تولید یک تن در هکتار است کشاورز نمونه  15 تن در هکتار تولید می کند.

جهانسوز تاکید کرد: اگر در کنار هم باشیم قدرت و توان داریم و این تولیدات در همین کشور اتفاق افتاده و از خارج به کسی وابسته نبوده است.

دشمن با روش تهدیدات زیستی به میدان آمده است

علیرضا رفیعی رئیس سازمان دامپزشکی کشور  نیز در این اجلاسیه گفت: نسل اول و دوم انقلاب توفیق همجواری با شهدا را داشتند، اما نسل سوم و چهارم باید با فرهنگ شهدا همراه شوند.

وی در ادامه با بیان این که الگویی مثل امام راحل و شهدا داریم که این الگوها بهترین مسیر و راه را برای برون رفت از مشکلات نشان می دهند، افزود: امنیت اقتصادی پس از نفت موضوع حوزه بخش کشاورزی است که در حوزه دامی 134 میلیارد تومان سرمایه این بخش در کشور است.

رفیعی با اشاره به اینکه امنیت غذایی برای پیشبرد اهداف عالیه حکومت اثرگذار است، متذکر شد: بهره وری و امنیت غذایی دو واژه است که باید به آن ها اهمیت داده شده است.

وی جنگ اقتصادی را متوجه بیش از 90 درصد کشاورزی دانست و افزود: این وزارتخانه با تولید محصولات کشاورزی با زندگی مردم سرکار دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد: دشمن با روش تهدیدات زیستی به دنبال آن است که با کمترین هزینه به ما ضربه بزند و اگر در حوزه غذا شکست بخوریم، شکست ما قطعی است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha