پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ایزدخواه

حوزه/ حجت الاسلام ایزدخواه با اشاره به این که ایرانیان هر روز بین ۴ تا ۹ ساعت در فضای مجازی وقت‌شان هدر می‌رود و این یک مصیبت بزرگ است، گفت: یکی از آسیب‌های جدی در زندگی‌های امروز، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که سبب کاهش ارتباط اعضای خانواده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه، پیش از ظهر امروز در حاشیه اختتامیه کارگاه بصیرت‌افزایی مرکز آموزش ۰۴بیرجند در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به بحث شیوع آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها، اظهار کرد: تنبلی، ترس و توجیه‌ سه آفتی است که بیشتر خانواده‌های امروز با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی و تاثیر سازنده آن بر خانواده‌ها، یادآور شد: این جلسات بسیار خوب و تاثیرگذار بوده و باید در صورت امکان، استمرار داشته باشد.

کارشناس مذهبی صدا و سیمای خراسان رضوی با تاکید بر این‌که در این گونه جلسات باید از افراد ماهر و از سخنرانان کاربردی دعوت به عمل آید، یادآور شد: نتاثیر‌ کار فرهنگی ‌یک شبه نیست بلکه کم کم تاثیرگذار است.

وی از مباحث فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ مقام معظم رهبری نام برد و با تاکید بر این‌ که نباید مسئولان برای کسب شهرت کار کنند، ابراز کرد: توجه به مباحث فرهنگی در اولویت مسئولین  قرار بگیرد و تمام هم و غم آن‌ها گشودن گره از کار مردم باشد.

حجت الاسلام ایزدخواه در خصوص آفات فضای مجازی بر روابط خانوادگی، عنوان کرد: یکی از آسیب‌های جدی در زندگی‌های امروز، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که سبب کاهش ارتباط اعضای خانواده شده است.

وی با بیان این که وقت گذاشتن برای همسر از اصول مهم در تحکیم بنیان خانواده است، بیان کرد: آنچه مسلم است آن که فضای مجازی، وقت‌گذاری برای همسران را تحت الشعاع قرار داده و بعضا مشاهده می‌شود که زن و مرد هر کدام به طور جداگانه‌ای وقت زیادی را در فضای مجازی می گذرانند که این امر به رابطه های عمیق آن‌ها لطمه می زند.

حجت الاسلام ایزدخواه ضمن اشاره به پیشرفت کشور ژاپن در برخی مسائل گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، مردم کشور ژاپن روزانه به طور متوسط تنها ۲۰دقیقه در فضای مجازی سیر‌ می‌کنند و این در حالی است که ایرانیان هر روز بین ۴ تا ۹ ساعت در فضای مجازی وقت‌شان هدر می‌رود و این یک مصیبت بزرگ است.

کارشناس مذهبی صدا و سیمای خراسان رضوی، مسئولیت روحانیت را نسبت به حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب و همچنین بحث تحکیم خانواده بسیار سنگین دانست و گفت: روحانیون  به عنوان سربازان امام زمان(عج)، مشکلات فرهنگی جامعه را به خوبی درک کرده و با نزدیک شدن به مردم به خصوص جوانان و نوجوانان، مسیر معنویت و تقوا را تشریح کرده و جامعه را در مسیر صحیح هدایت اسلامی قرار دهند.

حجت الاسلام ایزدخواه‌ با اشاره به ضرورت به روز بودن طلاب، گفت: هر طلبه برای یک ساعت صحبت و سخنرانی، باید حداقل ۳۰ساعت مطالعه داشته باشد.

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha