جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اصفهان

حوزه/ استاد حوزه خواهران، در مدرسه علميه فاطمه الزهرا(س) اصفهان گفت: شیعه و ارادتمند ائمه اطهار(ع) ‌باید عمل و گفتارش مصداقی از یک شیعه واقعی باشد. عالم به حق امام و به مسائل روز باشد تا هر جا موردی پیش آمد، بتواند در مقام دفاع از اسلام برآید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم باقری از اساتید حوزه خواهران اصفهان، در نشست «منزلت و جایگاه والای امام رضا(ع)»، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، گفت: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که »هر كه نواده مرا در توس با معرفت به حقش، زيارت كند اجر هفتاد شهيد از شهدايى كه در كنار رسول اكرم(ص) پيكار كرده اند، به او داده مى شود. « وقتی از امام صادق(ع) درباره عرفان به حق امام  رضا(ع) سؤال شد، ايشان فرمودند:» یَعْلَمُ أَنَّهُ إِمَامٌ مُفْتَرَضُ الطَّاعَهِ غَرِیبٌ شَهِیدٌ.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاسیر علماء از آیات قرآن، اعطای مقام امامت به حضرت ابراهیم(ع) در پایان عمر مبارک ایشان و بعد از اعطای مقام عبودیت، نبوت و رسالت بود و این اهمیت جایگاه امامت را می رساند.

استاد حوزه خواهران اصفهان در ادامه، به بیان معنای امام پرداخت و گفت: معنای امام که در  آیه 12 سوره یس» کُلَّ شَیْءٍ اَحْصَیْناهُ فِی اِمامٍ مُبِینٍ « آمده، "تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْ‏ء"  است، زیرا امام روشن کننده همه چیز است.

 باقری به مهمترین القاب امام رضا(ع) اشاره نمود و افزود: مهمترین لقب امام رضا(ع) عالم آل محمد(ص) بودن ایشان است، اگر چه از اعتقادات ما این است که ائمه معصومین(ع) همه نور واحد هستند و همه عالم آل محمد(ص) بوده اند، اما این که امام رضا(ع) در بین ائمه طاهرین(ع) به این لقب ممتاز شده اند، به لحاظ خصوصیات زمانی و مکانی خاص ایشان است.

وي افزود: امام رضا(ع) در زمانی زندگی می کردند که فرقه ها و مکتب های مختلف علمی ظهور و بروز داشتند، حضرت با وجود آن همه آراء مختلف علمی، توانستند معارف بلند توحیدی، فقهی، کلامی و مسائل اجتماعی و به خصوص شناخت خدای متعال و پیامبر(ص) را با حضور در گفتگوهای سنگین علمی با متکلمان یهود و نصارى و فرقه های مختلف کلامی، تبیین نمایند.

خانم باقري در پایان گفت: شیعه و ارادتمند ائمه اطهار(ع) ‌باید عمل و گفتارش مصداقی از یک شیعه واقعی باشد. عالم به حق امام و به مسائل روز باشد تا هر جا موردی پیش آمد،  بتواند در مقام دفاع از اسلام برآید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha