شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاس مديران و معاونان حوزه علميه خواهران استان هرمزگان

حوزه / وظیفه ما، در قبال امام حسن علیه السلام، خیلی سنگین است و باید با عمل کردن به سیره و نشر دادن احادیث آن حضرت، حجاب غربت را از سیمایشان بزداییم.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، خانم ملیحه آقاداودی، در نشست «اهمیت صلح امام حسن علیه السلام»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان با استناد به آیه 108 سوره یوسف، به اهمیت دشمن شناسی اشاره کرد و گفت: این آیه در مورد دشمن شناسی است و این که افراد باید نسبت به امام زمان خود و دشمن ایشان بصیرت و آگاهی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: صلح امام حسن علیه السلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و زمینه سازی برای قیام عاشورا بود. در صورتی که امام حسن(ع)، اگر صلح با معاویه را نمی پذیرفت، جان و خون شیعیان به هدر می رفت.

مشاور حوزه خواهران اصفهان به سم پاشی های معاویه در عصر امام حسن علیه السلام اشاره کرد و شبهه افکنی و ترویج فرهنگ ابتذال و تزلزل در باور های دینی و تشویق جاعلان حدیث و بدعت گذاران در دین را از جمله این فعالیت ها برشمرد.

وی تصریح کرد: عملکرد سیاسی معاویه به حدی بود که نماز جمعه را در روز چهارشنبه برگزار می کرد و همچنین در حال احرام به خود عطر می زد و در برابر اعتراض مردم، علت آن را خلیفه بودن می دانست، در صورتی که این کارها در شرع اسلام حرام و بدعت است.

آقاداودی افزود: در این شرایط خفقان، اگر امام حسن صلح را انتخاب نمی کردند چیزی از اسلام و شیعه باقی نمی ماند و همچنین شاید عاشورا محقق نمی شد و تمام شیعیان را قلع و قمع می کردند مبلغان عرصه دین موظف هستند در این زمینه روشنگری لازم را داشته باشند و این مطلب را به گوش همه ی مردم برسانند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام در آن زمان تحت فرمان امام زمان خویش بود و هیچ گونه اعتراضی نسبت به صلح امام مجتبی(ع) نداشت و حتی نه سال بعد از شهادت امام حسن علیه السلام نیز به این صلح وفادار ماند.

مشاور حوزه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما، در قبال امام حسن علیه السلام، خیلی سنگین است و باید با عمل کردن به سیره و نشر دادن احادیث آن حضرت، حجاب غربت را از سیمایشان بزداییم و همچنین بصیرت و آگاهی خود را نسبت به اهل بیت علیهم السلام بالا ببریم و به دیگران نیز کمک کنیم تا در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha