شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ کسی در اوج تدین و عرفان اهل جمع و عاشق تربیت باشد و در عین حال از سیاست دور نباشد و از ولایت زاویه نگیرد و خود بزرگ بینی نداشته باشد این همان نور فی القلب و فقه فی الإسلام می باشد که در آیت الله سعادت پرور(پهلوانی)تحقق داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم  بزرگداشت چهاردهمین سالگرد آیت الله سعادت پرور(پهلوانی) که در مسجد فاطمیه قم برگزار شد، بیان داشت: این مرد از علمای اهل شهود که دلش برای خدا ضعف می رفت.

وی همچنین با اشاره به مکنوزات پنهان خاص خدا در میان مخلوقاتش گفت: پروردگارعالم برای بشر حساب خاصی باز کرده است و آیات خاصی در مورد جایگاه خاص بشر وجود دارد در آیه کریمه می فرماید: { ولقد کرمنا بنی آدم} یعنی هر انسانی که خلق شده است یک قیمتی دارد که اگر علم به آن پیدا کند حاضر نمی شود خود را برای دنیا بفروشد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت:هر کسی به گذشته اش مراجعه کند وببیند که چه گوهرهایی از دست او رفته است چه نماز شبهایی می توانست بخواند چه ظلم ها کرد که گرفتار خصم شیطانی شد، چه علومی را می توانست برای خود ذخیره کند و چه عبادت ها می توانست داشته باشد و چه سیری می توانست در دریای معارف اهل بیت علیهم السلام داشته باشد می توانست در خط شهداء باشد می توانست پیام شهیدان را همیشه زنده نگه دارد و این کار را نکرده است همین پشیمانی نور دارد و همین توجه طبق روایات برای انسان در پیشگاه الهی ارزش می آورد. همه باید برای گذشته خود گریه کنند.

وی با اشاره به تحقق برخی علائم ظهور امام زمان(عج) اذعان داشت: یکی از اوقاتی که برای یاد امام زمان(عج) مطرح شده، بعد از نماز ظهر و عصر می باشد که امام صادق علیه السلام در این وقت برای ظهور امام زمان عج دعا می کردند که در مکیال المکارم نقل شده است که در این حال از امام صادق پرسیده شد که نشانه ظهور چیست؟ حضرت فرمود: یکی از علائم ظهور این است که از فرزندان پسرعموی ما زید در یمن قیام خواهد کرد و این از علائم ظهور می باشد.

وی با اشاره به اینکه ریشه بدبختی ها عجب و منیت است، گفت: در روایت است{خذ لنفسک من نفسی ما یخلصها} یعنی باید از منیت جدا شد، باید خودی بدون خودیت ساخت.

وی بیان داشت: آیت الله پهلوانی هم معلم بود و هم مربی  مزکی بود یکی از دوستان عزیزم خاطره ای برایم نقل کردند که یک وقت نزد آیت الله پهلوانی رفتم گفتم به ما هم نسخه ای بدهید: گفت، زیارت عاشورا با صد لعن وصد صلوات بخوانید و اینکه زیارت امام زاده ها بروید، می گوید من هم با خود گفتم آقای پهلوانی چرا به من چیزی نگفتند بعد رفتم در همدان یک تبلیغ در حریم یک امام زاده پیش آمد؛ که آنجا ده نفر را احیاء کردیم و خیلی برکات برای ما پیش آمد؛ بعد ها که برگشتیم پیش استاد، آیت الله پهلوانی به بنده گفت برخی به ما ایمان ندارند و فکر می کنند ما بازی شان می دهیم ولی چنین نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به همت علامه در تربیت نفوس در حوزه بیان داشت: علامه طباطبائی یکی از خلأهای حوزه را مسائل اخلاقی می دانستند و اولین کسانی که از این چشمه عرفان علامه نوشیدند، آیت الله پهلوانی و آسید عبدالله جعفری و آیت الله خوشوقت بودند. و آقای پهلوانی به مقامات ملکوت نائل شده بودند چشم برزخی ایشان باز بود ایشان با روزنه های غیب آشنا بود  و زندگی ایشان سراسر درس بود خانه محقری داشتند در آن خانه محقر نیز هرچه خواستند برای ایشان در سخنرانی ها صندلی بگذارند روی صندلی هم نمی نشست و می گفت استاد ما حضرت علامه روی صندلی نمی نشست ما هم نمی نشینیم.

وی بیان کرد: استاد پهلوانی نور فی القلب و فقه فی الدین داشت اهل اجتماع بود روح لطیفی داشت در عین حال انقلابی بود و می گفت نگرانم در برخی جاها می شنوم علیه انقلاب حرف می زنند و ناراحت هستم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت:اینکه کسی در اوج تدین و عرفان اهل جمع باشد و عاشق تربیت باشد و در عین حال از سیاست دور نباشد و از ولایت زاویه نگیرد و خود بزرگ بینی نداشته باشد این همان نور فی القلب و فقه فی الإسلام می باشد که در ایشان تحقق داشت.

خبرنگار: حامد حسن زاده

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha