پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هاشم زئی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به راه های تقویت باورهای دینی در عرصه زندگی فردی و اجتماعی گفت: جنگ امروز جنگ باورهاست و دشمن باورهای امت اسلامی را هدف گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حجت هاشم زئی، محقق و پژوهشگر حوزه در نشست «راه های تقویت باورهای دینی خانواده»، در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد با اشاره به راه های تقویت باورهای دینی در عرصه زندگی فردی و اجتماعی گفت: جنگ امروز جنگ باورهاست و دشمن باورهای امت اسلامی را هدف گرفته است.

وی با بیان این که برای دین مبین اسلام به سه عنصر شناخت، باور و عمل نیاز  است ، تصریح کرد: چنین روزی، روز بسیج بوده و نامگذاری این روز نیز ابتکار زیبای امام راحل(ره) با تاسی به سیره نبی رحمت بود که این شجره را در ایران اسلامی ایجاد کردند و اگر شناخت تفقهی باشد باید ما را به باور برساند و باور دقیق باید به عمل ختم شود.

محقق و پژوهشگر حوزه با بیان این که مومن شناخت، باور و عمل هر سه را توامان با یکدیگر دارد، ابراز کرد: کافر شناخت، باور و عمل هیچیک را نداشته و منافق شناخت دارد اما باوری ندارد و تنها جهت رسیدن به مقاصد خود به دین عمل می کند.

حجت الاسلام هاشم زئی با بیان این که دشمنان منافق بودند که شناخت داشتند اما باور نداشتند و باور انسان را به سوی عمل می برد، اظهار کرد: فاسق شناخت و باور دارد اما عمل ندارد همچنانی که حضرت علی(ع) فرمودند معاویه منافق اما یزید فاسق است و امروز شما باید آموزه های دینی را در عرصه زندگی باور کنید و سبک زندگی‌پیامبر(ص) را الگوی خود بدانید.

وی با بیان این که برخی ها خداوند را باور ندارند در صورتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این نکته تکیه کردند که برای حل مشکلات کشور وظیفه دارید خداوند و دین او را باور کنید و دین در زندگیتان ملموس شود، عنوان کرد: جنگ نرم جنگ باورهاست.

محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به ضرورت خداشناسی، آن را نخستین راهکار در راستای تقویت باورها عنوان و ابراز کرد: می فرمایند هر کس خداوند را بشناسد به او علاقه پیدا می کند؛ بنابراین مردم باید خداشناس شوند همانطور که در معارف توحیدی نیز بحث های زیادی در زمینه خداشناسی مطرح است؛ بنابراین خودتان را بشناسید و پس از آن خداشناسی داشته باشید.

حجت الاسلام هاشم زئی با بیان این که دوبار بسیج در قرآن آمده که یکی بسیج علمی و دیگری بسیج نظامی است، بیان کرد: آیه ۱۲۲ سوره توبه بر بسیج علمی و آیه ۴۱سوره توبه بر بسیج نظامی تاکید دارد و مقام ولایت بر‌دانش های بنیادین و‌دفاع موشکی حساسند و‌جمهوری اسلامی ایران باید غنای خود را در هر دو عرصه دانش های بنیادین و دفاع موشکی داشته باشد.

وی با بیان این که اگر دین را شناختید مجذوب خداوند می شوید، اما باید در زندگی سطحی نگری، خرافه و‌ بدعت را کنار بگذارید، گفت: اگر می خواهید باورهای دینی خود‌ و فرزندان تقویت شود، زیبایی های دین را مطرح کنید؛ امروز شما وظیفه دارید تا زیبایی های دین را به فرزندان و همسرتان هدیه دهید و اساسا توجه به نیازهای فطری آنان نیز در طول زندگی داشته باشید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha