جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی، «تفقه و دستیابی کامل به مباحث علمی، اجتماعی و سیاسی»، «پرداختن به تعبد»، «تهجد» و «داشتن تعهد و انگیزه لازم» را چهار مأموریت مهم طلاب و فضلای حوزه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در گردهمایی طلاب و فضلای کرمانی مقیم قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت جایگاه ویژه و رسالت سنگینی دارد که باید همت خود را صرف این مسئله کند که رسالت خود را با تمام فراز و نشیب ها بتواند در پیشگاه حضرت حق به بهترین نحو انجام دهد.

وی ابراز داشت: تمام تلاش روحانیت باید بر این باشد که در دو ضلع «فرهیختگان» و «نخبگان» جامعه تأثیرگذار باشد تا بتواند نقش رهبری و هدایت را کامل و جامع انجام دهد.

امام جمعه کرمان خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه امام صادق علیه السلام که نقش هدایت و رهبری جامعه را بر عهده دارند در طول قرون بعد از حضرات معصومین(ع) توانستند این نقش را به وسیله علما و فقهای بزرگ، بسیار زیبا و وظیفه شناسانه پیگیری نمایند تا بستری فراهم شود که امام راحل از فرصت ها استفاده نموده و با شجاعت و درایت تمام، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

نماینده ولی فقیه در کرمان خطاب به طلاب و فضلا، تصریح کرد: ما در ابتدا باید خود را رهبری کنیم تا بتوانیم رهبری جامعه را به دست بگیریم؛ با خودسازی می توانیم وارد ساخت جامعه و مردم شویم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی بیان داشت: «تفقه و دستیابی کامل به مباحث علمی، اجتماعی و سیاسی»، «پرداختن به تعبد»، «داشتن تهجد» و «داشتن تعهد و انگیزه لازم» چهار مأموریت طلاب و فضلاست تا بتوانند به وسیله این چهار مأموریت، به وظایف و رسالت خود به درستی عمل نمایند.

وی اظهار کرد: دست نیاز به سوی طلاب و فضلا دراز می کنیم تا با همکاری یکدیگر، کارهای انجام نشده را در استان به سرانجام برسانیم.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: استان کرمان از استان های حساس کشور در ابعاد گوناگون است و با تعامل و همکاری هم می توانیم به مباحث اجتماعی و ... مورد نیاز مردم بپردازیم.

تعداد طلاب کرمانی مقیم قم قریب به چهار هزار نفر است

همچنین حجت الاسلام مسلمی زاده، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان نیز در این گردهمایی ضمن خیرمقدم به نماینده ولی فقیه، گفت: درخواست عبادالرحمان از خدا این است که ما را برای متقین امام و پیشوا قرار بده که اگر این دعا مستجاب شود، شخص عالم، طلبه و روحانی خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان خاطرنشان ساخت: امروز ظرفیت بالایی در میان طلاب و فضلای کرمانی مقیم قم حضور دارند که می توان از این ظرفیت ها در جای جای استان استفاده کرد.

حجت الاسلام مسلمی زاده تصریح کرد: طلاب کرمان، طلاب فرهیخته ای بوده که در مباحث علمی نیز سرآمد بوده و خوشبختانه خروجی های خوبی از میان این عزیزان داشته ایم.

وی با بیان این مطلب که تعداد طلاب کرمانی مقیم قم قریب به چهار هزار نفر است، بیان داشت: امروز حافظ کل قرآن، محقق، مؤلف، پژوهشگر، صاحب کرسی تدریس، دانش آموخته سطح چهار حوزه و ... به تعداد بسیار بالایی در میان طلاب کرمان وجود دارند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان اظهار کرد: به دنبال راه اندازی بانک اطلاعات فرهیختگان طلاب و فضلای کرمانی مقیم قم هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت ها در خود استان استفاده نماییم.

یادآور می شود، حجت الاسلام دسترنج، معاون نماینده ولی فقیه کرمان در امور حوزه علمیه استان نیز در این گردهمایی به ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله حضور حجت الاسلام والمسملین علیدادی در استان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha