شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد حوزه:

حوزه/ جامعه بانوان از طلاب خواهر انتظار بیشتری در پاسخگویی به سؤالات شرعی و رفع شبهات روز دارند، براین اساس خواهران طلبه باید با مطالعه و پژوهش مستمر به مسائل زنان تسلط داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس نشست «منبع شناسی احکام» را با حضور خانم مکی آبادی، از کارشناسان حوزوی را در این مدرسه برگزار کرد.

مکی آبادی با اشاره به ضرورت مهارت پاسخ گویی طلاب به احکام، بیان کرد: طلاب باید توانایی پاسخ گویی به سؤالات شرعی را داشته باشند؛ عدم توانایی پاسخ گویی احکام توسط طلاب موجب لطمه وارد کردن به جایگاه حوزه در بین مردم می شود.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: مطلب مهم و حائز اهمیت در این مسئله رجوع به منابع دست اول شرعی است.

استاد حوزه، کتاب های عروه الوثقی و کتاب جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام و تحریرالوسیله را از مهم ترین منابع فقهی معرفی کرد و توضیح داد: این کتب عربی بوده و کسی که بدون تسلط به زبان عربی به آن ها رجوع کند دچار آسیب خواهد شد، براین اساس، طلاب باید در فراگیری زبان عربی به صورت تخصصی اهتمام بیشتری داشته باشند.

مکی آبادی با توجه به پیشرفت فناوری در حوزه مباحث دینی و فقهی، بر استفاده از امکانات روز و جدید تاکید کرد و پیرامون ضرورت پاسخگویی حوزه های علمیه خواهران به مسائل شرعی بانوان گفت: جامعه بانوان از طلاب خواهر انتظار بیشتری در پاسخگویی به سؤالات شرعی و رفع شبهات روز دارند، براین اساس، خواهران طلبه باید با مطالعه و پژوهش مستمر به مسائل زنان تسلط داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha