چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تجلیل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت معصومه(س) به جایگاهی رسید که از نظر علمی، معنوی و ارزش انسانی، عبودیت و بندگی می‌تواند به عنوان الگویی کامل برای همه چه مردان و چه زنان محسوب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، ضمن تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم گفت: حضرت معصومه(س) از بانوان سرآمد و والا مقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شفاعت از امور اعتقادی تشیع است و خداوند به عده خاصی این مقام را اختصاص داده و حضرت معصومه(س) با توجه به شأن و منزلتی که در پیشگاه خداوند دارند، شامل مقام شفاعت هستند.

وی بیان کرد: حضرت معصومه(س) به جایگاهی رسید که از نظر علمی، معنوی و ارزش انسانی، عبودیت و بندگی می‌تواند به عنوان الگویی کامل برای همه چه مردان و چه زنان محسوب شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، شهر مقدس قم را از شهرهایی مهم و تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مرکز تشیع دانست و اظهار کرد: در روایات فراوان بر جایگاه قم تاکید شده است. امام صادق(ع) فرمود «زمانی می آید که شهر قم و اهل آن حجت بر تمام مردم خواهند بود و این موضوع در زمان غیبت امام زمان(عج) می باشد تا ظهور ایشان». این نوع احادیث وروایات در رابطه با این شهر نشان دهنده اهمیت وجایگاه آن می باشد.

 ساخت استاد سرا ضروری است

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان از ساخت استاد سرا در حوزه استان را مهم دانست و اظهار کرد: مسئولین مرکز خدمات ساخت استاد سرا را در حوزه علمیه قزوین را مورد توجه جدی قرار دهند، چرا که این موضوع سال ها دراین شهر مسکوت مانده و باید انجام شود.

برپایه این گزارش: در پایان این جلسه از خدمات ارزشمند مهندس جباری در خصوص پیگیری، ساخت و تکمیل مدارس علمیه صالحیه و سردارین قدردانی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha