پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شیخ شریف قنوتی نخستین روحانی اسیر و شهید دفاع مقدس بود، وقتی عراقی‌ها او را اسیر کردند، اطراف شیخ را گرفته بودند و حوسه (رقص) و هلهله می‌کردند و فریاد می‌زدند: « ما یک خمینی اسیر کرده‌ایم.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، در تشریح حدیثی از مولای متقیان، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «أ یسُرُّک أنْ تَکونَ مِن حِزبِ اللّه ِ الغالِبینَ؟ اتَّقِ اللّه َ سُبحانَهُ و أحْسِنْ فی کلِّ اُمورِک؛ فإنَّ اللّه َ مَع الّذینَ اتَّقَوا و الّذینَ هُم مُحْسِنونَ»؛ آیا خوش داری که از حزب پیروز خدا باشی؟ از خداوند سبحان بترس و در همه کارهایت خوب عمل کن؛ زیرا که خداوند با تقواپیشگان و نیکوکاران است.

وی اضافه کرد: خداوند در سوره دهر می‌ فرماید که سبک زندگی ائمه(ع) چگونه بوده، اما بر سایر بندگان سخت نگرفته که شما زندگی زاهدانه حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) را داشته باشید؛ بلکه می‌فرماید اگر انسان بتواند از حلال خداوند هم بهترین را داشته باشد ایرادی ندارد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه این تعابیر برای زندگی امروز ما شاخص است، افزود: در زیارت‌نامه حضرت علی(ع) می‌خوانیم: «السَّلامُ عَلَیک یَا مِیزَانَ الاَعمَالِ» سلام بر توای کسی که وسیله سنجش اعمال ما در روز قیامت هستی.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اعمال علی بن ابی‌طالب(ع) میزان و معیار است و ما باید ببینیم چه میزان از این معیار تبعیت کرده‌ایم و آیا امور ما به تبعیت از مولا بوده است یا خیر.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید ببینیم رفتار اسلامی، صله رحم با اقوام و پدر و مادر، ارتقای نشاط و شادابی در زندگی، مدیریت خواسته‌ها، هنر معیشت و ... در خانواده ما چه جایگاهی دارند و آیا به شاخص‌های تعیین‌شده از سوی ائمه(ع) نزدیک شده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیخ شریف قنوتی نخستین روحانی اسیر و شهید دفاع مقدس بود، وقتی عراقی‌ها او را اسیر کردند، اطراف شیخ را گرفته بودند و حوسه (رقص) و هلهله می‌کردند و فریاد می‌زدند: «اسرنا الخمینی! اسرنا الخمینی! ما یک خمینی را اسیر کرده‌ایم.»

وی خاطرنشان کرد: همسرش می‌گوید در چند سالی که من با ایشان زندگی می‌کردم برنج و خورشت درست نکردم، حتی زمانی که میهمان داشتیم، به خاطر او برنج ساده درست می‌کردم و دو عدد تخم‌مرغ نیمرو روی برنج می‌گذاشتم، در حالی که در اغلب اوقات گوسفندی می‌خرید و می‌کشت و گوشت آن را بین فقرا تقسیم می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha