جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بابایی فردوس

حوزه/امام جمعه فردوس با بیان اینکه امروز مردم بیشتر به دنبال مهاجرت به دیگر شهرها هستند، گفت: اگر این مهاجرت اتفاق بیافتد جمعیت اینجا کم می شود که اکثر دلایل به خاطر مسائل ازدواج و اشتغال است که خیلی خوب پیگیری نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس امشب در جشن روز فردوس، اظهار داشت: 93 سال قبل سالگرد تاسیس شهرداری فردوس است که در آن زمان استان خراسان جنوبی به جز بیرجند شهرداری نبود و دومین شهرداری استان خراسان بزرگ بود.

وی افزود: اگر مسئولین قدم هایی برای فردوس بر دارند مشکلات جوانان و مردم بهتر حل خواهد شد و امیدواریم رفت آمدشان را به فردوس بیشتر کنند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه کسانی که از فردوس رفتند و در استان های دیگر صاحب منصب هستند، نگاه ویژه ای به اینجا داشته باشند، عنوان کرد: امروز مردم بیشتر به دنبال مهاجرت به دیگر شهرها هستند.

حجت الاسلام بابایی یادآور شد: اگر این مهاجرت اتفاق بیافتد جمعیت اینجا کم می شود که اکثر دلایل به خاطر مسائل ازدواج و اشتغال است که خیلی خوب پیگیری نمی شود. امیدوارم همین طور که در مجالس عاشورا و عزاداری شرکت می کنیم، دست به دست هم دهیم تا فردوس دارالمومنین باقی بماند.

*دومین شهرستان امن

طاهر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان نیز در این مراسم، گفت: شهر خوب در گرو شهروندان خوب است و شهروندان خوب هستند که یک شهر خوب را می سازند.

وی افزود: مردم شهرستان فردوس همواره شوق معلمی داشتند و این شهرستان از لحاظ فرهنگی با بسیاری از شهرهای جهان برابری می کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه فردوس دومین شهرستان امن نامیده می شود، عنوان کرد: معلم دانا جامعه را می سازد و معلمی شغل انبیا است و اینکه مردم این شهرستان افتخار به شغل معلمی کرده و علاقه و گرایش به این شغل دارند ناشی از درجه بلوغ این مردم است.

روشندل متذکر شد: مردم شایسته و توانا این شهرستان سزاوار بهترین ها هستند؛ چراکه سطح فردوس به لحاظ فرهنگی بالا است و باید قدر این سرمایه بزرگ را بیشتر بدانیم.

وی با بیان اینکه مسئولان محلی این شهرستان همدل هستند و برای توسعه دانشگاه و تربیت معلم این شهرستان دغدغه دارند و این ارزشمند است، ادامه داد: فردوس یک شهر فرهنگی و الگو است و توسعه دانشگاه فرهنگیان این شهرستان در دستور کار قرار می گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۶ هزار دانشجو است و ظرفیت های لازم را برای توسعه دارد.

روشندل با بیا اینکه برای توسعه دانشگاه فرهنگیان این شهر تلاش می کنیم، اظهار کرد: زمینی به مساحت ۱۰ هزار هکتار برای توسعه دانشگاه تحویل داده شده و اقدامات لازم برای ساخت آن انجام می شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha