جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان در تانزانیا، احداث مسجد جدید را جشن گرفتند

حوزه/ مسلمانان در منطقه مرزی تانزانیا با مالاوی، در مراسم افتتاحیه مسجد جدیدی با ظرفیت ۱۵۰ نمازگزار که توسط یک خیر ناشناس ساخته شده، شرکت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از maravipost، مسلمانان در کارونگا سونگ وی، منطقه مرزی تانزانیا با مالاوی در شرق آفریقا، احداث مسجد جدید را جشن گرفتند.

این مسجد که رسما روز جمعه آغاز به کار کرد، ظرفیت 150 نمازگزار را داشته و توسط کمک های خیریه از سوی یک فرد ناشناس بنا شده، باموسی، سرپرست جامعه اسلامی در مراسم افتتاحیه مسجد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این لحظه ای فوق العاده برای تمام مسلمانانی است که در این حوالی زندگی می کنند.

وی افزود: تعداد اعضای جامعه اسلامی در مرز در حال افزایش هستند و کارمندان دولتی و صاحبان تجاری به اینجا می آیند، به همین جهت نیز ساخت یک مکان جدید به شدت مورد نیاز بود. ما به یک مسجد نیاز داشتیم نه تنها برای عبادت بلکه برای اینکه متعلق به خودمان باشد و جامعه رو به رشد ما مالک آنجا باشند.

وی با بیان اینکه نمازگزاران برای اقامه نماز در مسجد 25 کیلومتر از نواحی اطراف به اینجا سفر می کنند گفت: نماز خواندن در مسجد، آرامش و امنیت برای تمامی مسلمانان به ارمغان می آورد.

این عضو هیات مدیره مسجد خاطر نشان کرد: نداشتن یک مسجد در منطقه، معضل بزرگی برای مسلمانان ما محسوب می شد. هزینه و زمان زیادی را صرف سفر به مناطق مختلف می کردیم، تا بتوانیم نمازهایمان را در مساجد اقامه کنیم و به همین سبب نیز از کسی که هزینه ساخت و ساز این مسجد را متقبل شده بسیار قدردان هستیم.

به گفته یک نماینده شهری، ساخت مسجد نه تنها برای مسلمانان ارزشمند بوده بلکه نتایج مثبتی در توسعه شهری داشته است.

این نماینده گفت: ستایش کنندگان اسلام و آموزه های اسلامی در این منطقه زیاد بودند. و من خرسندم از اینکه به مسجد آمدم؛ زیرا اسلام تنها دینی بود که یک مکان عبادی در این منطقه نداشت.

وی سپس از اعضای جامعه خواست از مسجد در مقابل تهاجمات مراقبت کنند و ابراز داشت که مسجد فقط متعلق به مسلمانان نیست و همه باید محافظ آن باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha