شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه امروز روحانیون و طلاب وظایفی به مراتب سنگین تر از گذشته دارند، گفت: به جرأت شاید بتوان گفت که تنها کشوری که در حال حاضر در دنیا مستقل و آزاد است و زیر یوغ هیچ ابرقدرتی نیست، ایران است، لذا همین ویژگی باعث ایجاد حساسیت دشمنان علیه نظام اسلامی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام نادر رنجبر، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه اظهار داشت: طلاب جزئی از بدنه جامعه هستند و هرگز نمی توان جامعه اسلامی را منهای روحانیت تجسم کرد و بالعکس.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه با اشاره به اینکه امروز روحانیون و طلاب وظایفی به مراتب سنگین تر از گذشته دارند، گفت: به جرأت شاید بتوان گفت که تنها کشوری که در حال حاضر در دنیا مستقل و آزاد است و زیر یوغ هیچ ابرقدرتی نیست، ایران است، لذا همین ویژگی باعث ایجاد حساسیت دشمنان علیه نظام اسلامی شده است.

این استاد حوزوی در ادامه بیان داشت: تشکیل نظام جمهوری اسلامی و به دنبال آنان محدود کردن میدان جولان دولت های زورگو در منطقه و جهان، توطئه هایی علیه ایران را رقم می زند که در این میان شما طلاب باید بیدار و هوشیار باشید.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب باید حضورشان در جامعه بسیار پررنگ باشد، تاکید کرد: امروز وجود طلاب و روحانیون در سطوح مختلف جامعه امری اجتناب ناپذیر است. امروز دشمنان برنامه های بسیاری برای تخریب دین و فرهنگ ما دارند که باید در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام رنجبر با تاکید بر اینکه طلاب باید با علم کافی وارد جامعه شوند، گفت: روحانی و طلبه ای که در جامعه به عنوان منادی و نگهبان دین خدا شناخته می شود، باید مجرب و آگاه به علوم دینی باشد، لذا شما طلاب گرامی باید در دوران تحصیل بتوانید به خوبی با اصول و مبانی دین اسلام آشنا شوید و در آینده فردی معتمد برای نسل جوان باشید.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه اظهار داشت: میزان و نوع شبهات دینی دشمنان علیه اسلام به حدی است که روحانیون و طلاب باید علوم دینی را به خوبی و به طور کامل فرا بگیرند و اگر این چنین نباشد بی شک پاسخگویی به تمامی این شبهات امری ناممکن خواهد بود.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر وظایف طلاب امروز اشاره داشت و گفت: نباید طلاب را تنها به عنوان هادیان و منادیان دین دید. بلکه امروز روحانی و طلبه به عنوان یک قشر تاثیرگذار در جامعه می تواند در بسیاری از مباحث کلان کشوری حضوری فعال و انقلابی داشته باشد.

وی تصریح کرد: داشتن روحیه انقلابی، زمینه های ایثار و جهاد را در جامعه اسلامی فراهم می آورد و امروز همان روزی است که نیازمند داشتن روحیه انقلابی در برابر دشمنان انقلاب و نظام هستیم.

حجت الاسلام رنجبر با تاکید بر اینکه فشارهای اقتصادی و رسانه ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی به نهایت خود رسیده، گفت: این همه فشار، تحریم و... دشمنان علیه جمهوری اسلامی نشان از جز و ناتوانی آنان در برابر انقلاب اسلامی است، لذا با توطئه های ننگین به دنبال تغییر وضعیت به سود خود و همچنین ایجاد یاس و جدایی در جامعه اسلامی هستند، برنامه ای که 40 سال است به دنبال آن می باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در پایان سخنان خود عنوان داشت: طلاب و روحانیون باید حضوری با شور و شعور در جامعه، مساجد، مراکز آموزشی و... کشور داشته باشند و نسل جوان را در مقابل توطئه ها و دسیسه های بی شمار دشمنان حفظ نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha