جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی کارشناس مسائل خانواده

حوزه/حجت الاسلام ریاحی کارشناس مسائل خانواده گفت: معیارهای ازدواج همانند ستون های یک ساختمان با قرار گرفتن در جایگاه خود، بنیاد خانواده را مستحکم و گرم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام علیرضا ریاحی، در کارگاه آموزش تربیت مربی و همیار خانواده، در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن از برگزاری فلسفه برگزاری این نوع از دوره ها در جامعه امروزی را هدایت مردم دانست و اظهار کرد: قرآن هدف از وجود انبیاء(علیهم السلام) را «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» معرفی می کند، انبیاء جز برای تزکیه نفس، پاکی مردم و آموختن علم و حکمت فرستاده نشده اند.

وی ضمن بیان نقش روحانیت در جامعه و این که در جامعه مسئول و مرزبان اندیشه های فکری مردم هستند، اذعان کرد: خودکشی، گرایش به فرقه های انحرافی، ادیان کذایی، دین گریزی جوانان و نوجوانان، افزایش افسار گسیخته طلاق و فروش مواد مخدر، از آسیب ها و مشکلات موجود در جامعه امروز است.

مشاور خانواده اذعان کرد: انتخاب همسر اولین گام برای خوشبختی است که کفویت زن و مرد از لحاظ اخلاق، قومیت و خانواده حائز اهمیت است.

 حجت الاسلام ریاحی با اشاره به عوامل خوشبختی در زندگی گفت: ارتباط کلامی، دیده شدن، عمل گرایی، شعور و فهم هر یک از زوجین باید دوطرفه باشد.

وی ادامه داد: قبل از ازدواج، منیت برای هر شخص(خانم، آقا) وجود دارد که با ازدواج «من» به «ما» تبدیل می شود و همه آقایان و خانم ها باید تلاش کنند تمام امنیت عاطفی، مالی، جسمی، جانی و جنسی را برای همدیگر تامین کنند و به آرامش دست یابند.

کارشناس مسائل خانواده خاطرنشان کرد: معیارهای ازدواج همانند ستون های یک ساختمان است که با قرار گرفتن هر یک از این ستون ها در جایگاه خود، بنیاد خانواده مستحکم و کانون آن گرم خواهد بود.

حجت الاسلام ریاحی تصریح کرد: تناسب و تطابق عاطفی، جسمی، بعد جغرافیایی و فرهنگی بین دختران و پسران مهم است که با توجه به هر یک از این ابعاد، زوجین احساس خوشبختی می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha