سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

​حوزه/ امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه همراهی و هگمرایی بین علمای اهل سنت و تشیع باعث ترقی هرچه بیشتر دین اسلام در کشور، منطقه و جهان خواهد شد، اظهار داشت: وحدت جهان اسلام نیازمند همگرایی علمای اهل سنت و تشیع است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: امیدواریم که فرمانده جدید انتظامی استان کردستان؛ سردار علی آزادی، همانند سردار خرم نیا موجبات امنیت و آرامش استان را فراهم بیاورد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: خوشبختانه نیروی انتظامی در این سالها نشان داده است که تعامل خوب و مثبتی با مردم استان کردستان داشته و دارد، لذا امید است برای آرامش و امنیت بیشتر استان این تعامل دو طرفه همچنان برقرار باشد.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه قرآن در استان کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه کردستان همیشه در مسابقات قرآنی کشور جزو استانهای ممتاز بوده و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در خراسان رضوی می تواند محکی برای توانایی جوانان این استان در مباحث قرآنی باشد و بنده یقین دارم که کردستان در این مسابقات به مانند گذشته خوش خواهد درخشید.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه انس با کتاب قرآن انسان را در برابر شیطان و هوای نفس بیمه می کند، افزود: قرآن بهترین سلاح انسان برای مقابله با هوای نفسانی است، لذا می طلبد که جوانان بیش از پیش با این کتاب الهی انس بگیرند و در این بین وظیفه مسئولان فرهنگی و دینی بسیار مهم و کلیدی است.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه ارتباطات خوب و سازنده ای بین حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع در استان کردستان وجود دارد، گفت: سالهاست که رسانه های معاند و دشمنان وحدت جهان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی هستند، لذا برنامه ریزی های بلندمدتی برای ایجاد اختلاف بین علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در مملکت دارند، بنابراین حوزه های علمیه باید هوشیار باشند.

این عالم اهل سنت در ادامه با تاکید بر اینکه همراهی و هگمرایی بین علمای اهل سنت و تشیع باعث ترقی هرچه بیشتر دین اسلام در کشور، منطقه و جهان خواهد شد، اظهار داشت: وحدت جهان اسلام نیازمند همگرایی علمای اهل سنت و تشیع است.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: لذا از طلاب و روحانیون دو مذهب بزرگ اسلام درخواست دارم که تعاملات خود را در مباحث علمی و دینی را بیشتر کنند و زمینه های تفرقه و دو دستگی در جهان اسلام که مولود برخی افکار کوته بین است را از بین ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha