چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حمید کمالی اردکانی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان اردکان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان اردکان با اشاره به طرح بومی پذیری طلاب مدارس علمیه شهرستان ها، گفت: امروزه تا پایه شش مدرسه، فقط سه یا چهار نفر غیر بومی و از پایه شش به بالا همگی از طلاب بومی شهرستان اردکان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حمید کمالی اردکانی در جلسه اعضای شورای حوزه علمیه یزد با مدیران مدارس علمیه استان که سالن همایش مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد با اشاره به اینکه امسال 124 طلبه در مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان مشغول به تحصیل هستند، گفت: این طلاب از پایه های یک تا ده را تشکیل می دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان با بیان اینکه طی دو سال گذشته شاهد رشد چشمگیری از نظر پذیرش از نظر کیفی و کمی در این مدرسه بودیم، اظهار داشت: رشد جذب طلاب مدرسه علمیه شهرستان اردکان طی سال های اخیر سه برابر شده و طلابی که جذب شدند از معدل های بسیار خوبی برخوردار بودند که طبعا از نظر کیفی و کمی خوب بوده و تلاش هایی زیادی در این راستا نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح بومی پذیری طلاب مدارس علمیه شهرستان ها، گفت: امروزه تا پایه شش مدرسه، فقط سه یا چهار نفر غیر بومی و از پایه شش به بالا همگی از طلاب بومی شهرستان اردکان هستند.

حجت الاسلام کمالی اردکانی به وضعیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان از نظر آموزشی اشاره کرد و افزود: برای اینکه طلاب از نظر آموزشی با مشکل روبه رو نشوند سعی کردیم که امتحانات هفتگی را از اول سال تحصیلی تا به حال جدی بگیریم و در این راستا تا کنون در هر پایه ای، 7 الی 8 مورد امتحان گرفته شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان با تاکید بر اهمیت بحث مباحثه در مدارس علمیه، گفت: طی سال های گذشته تلاشمان این بوده است که مباحثات را به صورت جدی در مدرسه علمیه شهرستان اردکان برگزار کنیم که در این خصوص یک نفر به عنوان ناظر، یک نفر به عنوان استاد ناظر و یک نفر هم به عنوان ناظر کل مشغول به رصد فعالیت طلاب در امر مباحثه هستند.

وی خاطر نشان کرد: کلاس های روش مطالعه و برنامه ریزی ویژه طلاب پایه یک تا سه را در شهرستان برگزار می کنیم، زیرا برخی از طلاب در این زمینه با مشکلاتی روبه رو هستند که با برگزاری این کلاس ها سعی در از بین بردن مشکلات طلاب بودیم.

حجت الاسلام کمالی اردکانی با تاکید بر اینکه توجه به بحث پژوهش و تحقیق در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان جدی گرفته شده، تصریح کرد: یکی از مسائلی که سبب تشویق طلاب می شود، نقد مقالاتی است که طلاب برای مسابقات ارسال کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان در پایان به فعالیت قرآنی در این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: در این خصوص برنامه ریزی با امام جمعه محترم شهرستان صورت گرفته و برنامه های حفظ و تلاوت قرآن کریم در مدرسه علمیه شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha