چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین ازدست اندرکاران ، مسئولین وخیرین خواست در تکمیل نهایی مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر اقبالیه تلاش فراوان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان در دیدار با دست اندرکاران واعضای فرهنگی ستاد نمازجمعه شهرستان اقبالیه، به اهمیت این نماز عبادی ،سیاسی پرداخت و گفت: تریبون نمازجمعه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است و ورود همه جانبه برای دفاع از خط انقلاب و جبهه فرهنگی امری اساسی است.

حجت الاسلام فاطمیان خاطرنشان کرد: هدف حوزه و روحانیت در جامعه اسلامی تحکیم مبانی دین اسلام است و همسو با آن باید ارزش های انقلاب نیز ترویج داده شود.

امام جمعه شهرستان اقبالیه تصریح کرد: نمی توان در شرایط و واقعیت کنونی از هجمه های سنگین تبلیغاتی و ماهواره ای استکبار علیه جوانان غافل شد و آن را رد کرد، اما ضرورت دارد خانواده ها و مسئولان مربوط در این بخش بیشتر احساس مسئولیت کنند.

وی اظهار کرد: دور شدن نسل جوان از ارزش های اسلامی و دینی سبب ایجاد شکاف و فاصله در جامعه است ،چرا که هدف استکبار و دشمنان نظام اسلامی هم ایجاد فضای دو قطبی انقلابی و ضدانقلابی میان نسل جوان با نسل های پیشین است .

استاد حوزه علمیه قزوین به انتخاب نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی از سوی رهبرفرزانه انقلاب اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه اکنون در حال جنگ نرم با دشمنان هستیم و دشمن از کانال فرهنگی هجوم اورده ،مقام معظم رهبری  از لفظ قرارگاه برای این مکان فرهنگی استفاده کردند تا مباحث فرهنگی به شکل قرارگاهی و متمرکز عرضه شود.

امام جمعه شهرستان اقبالیه به حضور نسل نوجوان وجوان در میعادگاه نماز جمعه، بیان کرد: خوشبختانه جوانان کشور واین شهر حضور بانشاط وفعالی در نمازجمعه و برنامه های فرهنگی آن دارند که باید این حضورهرهفته با نشاط وباشکوه باشد..

مصلای شهر اقبالیه یادگار مرحوم آیت الله باریک بین بود

 حجت الاسلام فاطمیان ضمن گرامیداشت یاد وخاطره عالم جلیل القدر وعالم عمال مرحوم آیت الله باریک بین بیان کرد:این شخصیت برجسته وانقلابی در زمان حیات خود خدمات شایسته وماندگاری به  مردم استان انجام دادند که نمونه آن همین مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) این شهر بود که با درایت وهمراهی مسئولین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین تا حدودی برای نمازگزاران جمعه تکمیل شده ولی باید امروز خیرین ،ومسئولین استان برای تکمیل نهایی این مکان فرهنگی وبصیرتی اقدام نمایند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha