شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امینی مسئول سراج

حوزه/ امینی با بیان اینکه می‌توان از گنجینه شهدا برای تولید محتوا استفاده کرد، تصریح کرد: ما برای تولید محتوا باید از گنجینه گران قدر شهدا، ایثارگران و رزمنده ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، منصور امینی مسئول فضای مجازی سازمان سراج، صبح امروز در اجلاسیه فضای مجازی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی از نظر فرهنگی، اجتماعی، ایثار و شهادت جزو استان‌های برتر کشور است. خوشبختانه در این استان آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم کم است و آن هم به دلیل حضور مردم ولایتمدار و جوانان انقلابی در این استان است.

مسئول فضای مجازی سازمان سراج کشور بیان کرد: فضای مجازی لایه‌های مختلفی دارد و می‌توان از چندین جنبه به آن نگاه کرد که اگر از همه جنبه‌ها به فضای مجازی نگاه نشود، کارهای ما ابتر خواهد ماند.
 
امینی عنوان کرد: ما در طول تاریخ انقلاب صنعتی، کشاورزی و اطلاعاتی را پست سر گذاشته‌ایم و هم‌اکنون در حال انقلاب سایبری هستیم.
 
وی با بیان این‌که اقدامی در جهان شکل گرفته که در فضای مجازی بسیاری از کارها دارد شبیه سازی می‌شود، گفت: حواس پنجگانه ما تا 20 سال آینده در فضای مجازی شبیه‌سازی خواهد شد ضمن اینکه تاکنون بسیاری از این حواس شبیه‌سازی شده است. شبیه‌سازی سه‌بعدی که امروز شاهد آن هستیم همه نشان از شبیه‌سازی در فضای مجازی است.
 
مسئول فضای مجازی سازمان سراج کشور اظهار کرد: اگر افق آینده را خوب نبینیم و ندانیم که فضای مجازی ما را به کجا خواهد برد و منفعلانه برخورد کنیم، فضای مجازی بسیاری از افراد جامعه ما را در خود غرق و از بین خواهد برد.
 
وی با بیان این‌که نباید منفعلانه عمل کرد، تاکید کرد: تمدن اسلامی ما شکل گرفته و ان شاءالله به زودی شاهد حکومت اسلامی در دنیا خواهیم بود.
 
امینی با اشاره به این‌که دنیا به سمت تمدن فضای مجازی می‌رود، گفت: ما باید برای مقابله با تهاجم و برنامه‌های دشمن با آگاهی و مراقبت در این فضا ورود داشته باشیم.
 
وی با اشاره به نرم‌افزار خارجی کم مخاطبی که در دنیا و کشور ما ورود کرده و عمده مخاطبیان آن ایرانی هستند، تصریح کرد: این نرم‌افزار تهدیدی برای ایران است و باید در مقابل این تهدید ایستادگی کرد.
 
مسئول فضای مجازی سراج کشور با بیان این که امروز تکلیف ما با خودمان مشخص نیست و بسیاری هنوز درباره ورود به فضای مجازی شک دارند، افزود: امروز دشمن در خانه‌های ما نفوذ کرده و همه جا را گرفته است، ما اگر بخواهیم با دشمن مقابله کنیم باید در این فضا ورود پیدا کنیم.
 
امینی با اشاره به کسب تکلیف جوانان انقلابی برای ورود به فضای مجازی از مقام معظم رهبری، گفت: ایشان به جوانان فرمودند: «در این فضا هوشمندانه، اثرگذار و تهاجمی ورود کنید».
 
مسئول فضای مجازی سراج کشور گفت: امروز میدان، میدان جنگ است و باید در آن ورود کرد، اما متاسفانه بسیاری از نیروهای انقلابی به خاطر اینکه فضا، فضای دشمن است به آن ورود نکرده‌اند. بسیاری از مسئولان در لایه‌های مختلف فضای مجازی ورود نکرده و به توصیه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص توجه نشده است.
 
وی ادامه داد: در کشور ما بسیاری از زیرساخت ها فراهم نشده و در لایه اطلاعاتی فضای مجازی نیز ورود نشده است.
 
مسئول فضای مجازی سراج کشور با بیان این‌که اصل زیر ساخت‌ها در این زمینه به دست دولت و وزرات ارتباطات است، گفت: در این مورد نیز از سوی دولت توجهی نشده و زیرساخت‌ها در اختیار قرار نگرفته است و در لایه زیرساخت کاری که باید دولت و وزارت ارتباطات انجام می‌دادند، کار چندانی انجام نشده است.
 
امینی با اشاره به اینکه در کشور شبکه ملی ارتباطات نداریم و بسیاری از زیر ساخت‌ها و پهنای باند تنها در دسترس دولت است، افزود: متاسفانه به ۴۰ توصیه مقام معظم رهبری در این موارد توجه نشده که همه اینها نشان از بی‌توجهی به فضای مجازی و مقابله با تهدیدهای دشمن است.
 
وی با اشاره به حضور وزیر جوان ارتباطات در این دولت، گفت: متأسفانه وزیر جوان ارتباطات به سمت بومی‌سازی پیام رسان‌های داخلی نرفته است.
 
مسئول فضای مجازی سراج کشور گفت: مهمترین بخش فضای مجازی تولید محتوا است هر چند که در سایر زمینه‌ها تلاش و مطالبه‌گری در حال انجام است، اما تا زمانی‌که دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ورود نکنند کاری انجام نمی‌شود.
 
وی بیان کرد: نیروهای انقلابی می‌توانند فضای مجازی را تغییر دهند و امروز ما بیش از همه موارد از محتوا ضربه می‌خوریم.
 
مسئول فضای مجازی سراج کشور اظهار کرد: اشکال بچه های انقلابی منفعل بودن است، در صورتی که دشمن برای هر تاکتیک خود پروژه و ریز پروژه تعریف کرده و محتوایی که تولید کرده را منتشر می‌کند.
 
امینی اظهار کرد: دشمن با تعریف ریز پروژه های خود که منجر به برنامه هایی از جمله چهارشنبه سفید که عملا سیاه است، می‌شود، هدف دارد که لازم است جریان انقلابی و حزب اللهی ما نیز در مقابل این مسائل برود و راهبرد‌ها را پیدا کند چرا که دشمن با کوچکترین ریز پروژه خود قصد درگیر کردن جوانان ما را دارد.
 
مسئول فضای مجازی سراج کشور گفت: اگر بخواهیم که در میدان دشمن قرار نگیریم باید تولید محتوا داشته و کار کنشگری انجام دهیم.
 
امینی با بیان اینکه می‌توان از گنجینه شهدا برای تولید محتوا استفاده کرد، تصریح کرد: ما برای تولید محتوا باید از گنجینه گران قدر شهدا، ایثارگران و رزمنده ها استفاده کنیم. اگر بتوان از محتوای مرتبط با دفاع مقدس به روش هنرمندانه، با سلیقه و آتش به اختیار تولید محتوا کرد می‌توان سبک زندگی جوانان ما را متحول کرد.
 
مسئول فضای مجازی سراج کشور با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: ما در عرصه فرهنگی نیز آمریکایی ها را شکست داده ایم و دشمنی که تلاش کرده جوانان دهه 70 ما را درگیر فضای مجازی و جنگ نرم کند خوشبختانه می‌بینیم در بین همین جوانان فردی مثل شهید محسن حججی و مدافعان حرم پرورش پیدا می‌کنند و دشمن نیز طی این مدت از اقدام شهید حججی ضربه سختی خورده است.
 
امینی بیان کرد: اگر می‌خواهیم کاری خوبی در حوزه شهدا انجام دهیم، باید از سیره شهدا تولید محتوا کرد و آتش به اختیاری، هم افزایی و کار جبهه ای کردن را فراموش نکنیم.
 
وی گفت: در فضای مجازی با ابلاغ نمی توان کار کرد. باید کمک کرد که جوانان در این عرصه به بلوغ برسند و ابلاغ و بلوغ با هم باشد.
 

انتهای پیام/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha