پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با تاکید بر اینکه تاثیر نفوذی های بیگانه در نهضت جنگل موجب ایجاد فتنه و اختلاف در صفوف مبارزین شد، گفت: جریان نفوذ سر از بدن میرزا کوچک جدا کرد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی؛ با تمسک به آیه 154 در سورة مبارکه بقره مي فرمايد: وَلاَتَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْيَآءٌ وَ لَـَكِن لآتَشْعُرُون و به آنها كه در راه خدا كشته ميشوند، مرده نگوييد! بلكه آنان زنده اند ولي شما نمي فهميد.،گفت: قیام میرزا کوچک در زمان خود علیه استعمارگران خارجی برگرفته از مکتب ظلم ستیز عاشورا بود.

وی در ادامه با توجه به کلام امام خمینی(ره) که فرمودند: باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید، افزود: وضعیت آن روز ایران، روحانی مومن و انقلابی را در برابر استعمارگران قرار داد که خیانت جریان نفوذ به او فراموش نشدنی است.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با بیان سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای این کشور است ... آن‌ها به دنبال نفوذند، ادامه داد: جریان نفوذ با استفاده از کسانی که دل در گرو تفکرات غربی دارند هر لحظه در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.  

وی خاطرنشان کرد: مسئولین در صورت عمل به فرامین رهبری معظم و اجرای اقتصاد مقاومتی کشور را از بحران فعلی به سلامت عبور می دهند.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با تاکید بر اینکه تاثیر نفوذی های بیگانه در نهضت جنگل موجب ایجاد فتنه و اختلاف در صفوف مبارزین شد، گفت: جریان نفوذ سر از بدن میرزا کوچک جدا کرد.

حجت الاسلام  سلیمانی با اشاره به کلامی از شهید میرزا کوچک که گفت: من مرگ را با حفظ عقیده خود ترجیح می دهم، اظهار کرد: نهضت جنگل گرچه به ظاهر سرکوب شد، اما رگه های بیداری آن، زمینه ساز انقلاب اسلامی گردید.

 وی روحیه ظلم ستیزی حضرت امام(ره) و تمایلات ایشان نسبت به مبارزان جنگل را مثال زدنی دانست و ابراز داشت: علاقه حضرت روح‌الله(ره) به مبارزین نهضت جنگل، در قالب  سخنرانی، سرودن شعر در وصف میرزا و ... بیاد ماندنی است.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه در پایان از تمامی طلاب جوان خواست که زندگینامه بزرگان از روحانیت را مطالعه و هرچه بیشتر با تاریخ ایران اسلامی و اجیر شدگان خیانت پیشه جریان نفوذ آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha