جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مومنی

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: در مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه حوزه علمیه اصفهان، مسلمان شدن توریست ها هدف نیست، بلکه هدف، تغییر نگرش و اذهان گردشگران خارجی نسبت به اسلام و ایران با آشنایی آموزه های صحیح اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: قریب به  ۲۰ سال گذشته، مدرسه علمیه ناصریه به صورت حجره، حجره  و سنتی با پذیرش طلاب دینی   فعالیت می کرد که در ادامه به دلیل میراث فرهنگی بودن مدرسه و کمبود امکانات، به سمت فرسودگی رفت  و حدود ۱۰ سال پیش، پس از بازسازی و مرمت در اختیار حوزه علمیه اصفهان با هدف تبلیغ دین و اسلام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دفتر ارتباطات بین الملل حوزه علمیه اصفهان در این مدرسه تاریخی استقرار یافته است گفت: مدرسه ناصریه جایی است که هنر معماری و اسلامی و تاریخی با یکدیگر امیخته شده و روزانه  میزبان توریست های خارجی و داخلی زیادی است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید براینکه مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه یکی از معدود و شاید منحصر به فردترین مکان هایی است که روزانه با حضور مبلغین زباندان خارجی به صورت دائمی د رهر فصلی میزبان گردشگران خارجی است، تصریح کرد: رویکرد ما در این مدرسه بیشتر به سمت و سوی گردشگران خارجی است.

وی افزود: سه هدف برای ایجاد چنین مکانی ترسیم شده است، نخستین هدف، هدف کوتاه مدت است که ایجاد نگرش صحیح نسبت به آموزه های اسلامی وفرهنگ ایرانی در ذهن توربست های خارجی است که سعی شده با گپ زدن با توریست ها و صحبت کردن با آنها این هدف محقق شود.

حجت الاسلام مومنی عمق بخشی به دانسته های توریست ها نسبت به اسلام و انقلاب را دومین هدف عنوان و اذعان کرد: برگزاری دوره های short courses on ISLAM بر این اساس بوده که توریست ها با محتوای فرهنگ ایرانی واسلامی آشنا شوند. این دوره ها کمک می کند که باورهای توریست ها عمیق تر شود و در بازگشت از سفر،  شناخت صحیح تری نسبت به اسلام و ایران داشته باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: کم بودن میزان مطالعات جوانان ایرانی و تورلیدرهای داخلی درباره مباحث اسلام که همراه با گردشکران خارجی هستتد، بسیار جای نقد دارد، چرا که از سؤالات گردشگران خارجی چنین برمی آید که جوانان غربی نسبت به اسلام  و جزئیات آن چون علمای ما مطالعاتی عمیق  دارند.

وی، سومین هدف که هدف بلند مدت است را ایجاد ارتباط با مراکز علمی ودانشگاه های خارجی که دارای کرسی شیعه شناسی واسلام شناسی هستند، همچون دانشگاه هاروارد اعلام کرد و افزود: زدودن مطالب نادرستی که دراین کرسی ها تدریس می شود جز اهداف است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: تغیر نگرش عالمان و دانشمندانی که در حال تدریس کرسی اسلام شناس و شیعه شناسی در جهان هستند، از دلایل مهم ایجاد چنین مکانی است.

وی تصریح کرد: براساس سند چشم انداز بیست ساله ایران، در ۱۴۰۴ باید سهم گردشگر ایران حدود ۲۰ میلیون نفر باشد، بنابراین ایجاد چنین ظرفیت ها باعث تحقق این مهم می شود که گردشگری مذهبی ودینی از آن جمله است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: محتوای ارائه شده در مدرسه ناصریه، آموزه های اسلامی و شیعه، آداب و فرهنگ ایرانی، تاریخ ایران و توجه و تمرکز بر اخلاق بین فرهنگ ها و ادیان است. همچنین ممانعت از افراطی ها و تندروی هایی که به اسم اسلام وشیعه منتشر می شود از اهداف اساسی این اقدام حوزه علمیه اصفهان است.

وی توضیح داد: امروز گروه های تندور چون داعش در حال معرفی اسلامی هستند که وحشت برانگیز است، بنابراین اقدامات عالمانه و مبتنی بر اخلاق اسلامی چون تبلیغ بین الملل در مدرسه علمیه ناصریه لازم وضروری است

حجت الاسلام والمسلمین مومنی اظهار کرد: اصفهان ظرفیت بالایی در سطح کشور وجهان از لحاظ گفت وگوی ادیان توحیدی و بحث گردشگری خارجی دارد و باید از این ظرفیت در جهت تبلیغ دینی استفاده شود.

وی در به حضور کشیش هایی از سطح اروپا برای مناظره علمی در زمینه نظریات اسلامی، در این مدرسه اشاره و گفت: هدف گیری ما مسلمان کردن این توریست ها نیست، بلکه به دنبال ایجاد یک ذهنیت صحیح برای اروپاییان و غربی ها هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha