جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اخوان الکرام مسهور

حوزه/ اخوان الكرام مسهوري گفت: ایران کشوري بزرگ و دارای قدمت طولانی و جذابیت‌های گردشگری است که پس از معرفی می‌تواند مخاطبان فراوانی داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اخوان ‌الکرام مسهوری، سردبیر ارشد روزنامه «ریپوبلیکا» اندونزی با مهرداد رخشنده، رايزن فرهنگي ايران در اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

مسهوري در آغاز اين ديدار با بيان اينكه در سال 1394 در ترکیب هيأت روزنامه‌نگاران اندونزيايي به ایران سفر كردم، گفت: ما روزنامه‌نگاران حاضر در اين سفر، پيش از انجام آن شايد بسیاری از واقعیات را می‌دانستيم ولی پس از سفر اين واقعيات را به خوبی لمس و درک کردیم و در بازگشت در مطبوعات به آن پرداختیم.

وي افزود: ایران کشوری است که خیلی از مسائل در آن نهفته است که می‌تواند برای اصحاب رسانه انگیزه و سوژه باشد.

مسهوري ادامه داد: ایران کشوري بزرگ و دارای قدمت طولانی و جذابیت‌های گردشگری است که پس از معرفی می‌تواند مخاطبان فراوانی داشته باشد.

سردبیر ارشد روزنامه «ریپوبلیکا» اندونزی در پايان سخنان خود گفت: آمادگی کامل داریم تا با مشارکت رايزني فرهنگي ايران در برخی از فعالیت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي همکاری داشته باشیم و ارتباطات رسانه‌ای شما با دیگر رسانه‌های اندونزی را توسعه دهیم.

در ادامه مهرداد رخشنده گفت: واقعیات، دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوري اسلامي ایران در مدت چهل پس از انقلاب اسلامي با تمام فشارها و تهدیدات دشمنان اسلام شگفت‌انگیز است. بااين حال و  متأسفانه با توجه به غلبه رسانه‌ای غرب و اسرائیل، این حقیقت برای بیشتر مردم جهان روشن نشده است و امیدواریم رفت‌وآمدهاي رسانه‌اي و قلم‌های شما روزنامه‌نگاران بتواند سهمی در روشنگری مظلومیت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

رايزن فرهنگي كشورمان در اندونزي در ادامه گفت: در حال حاضر در وضعیت بسیار حساسی قرار داريم و دشمنان اسلام، وحدت و همدلی میان مسلمانان جهان را نشانه گرفته‌اند و در تلاش براي گسترش تفرقه بين كشورهاي اسلامي هستند تا بتوانند براحتی به اهداف شوم خود در منطقه دست یابند.

وي تأكيد كرد: دشمنان اسلام با تفرقه‌افكني در تلاش هستند تا منابع گرانسنگی را که هدیه الهی در اختیار مسلمانان است را به غارت ببرند و اگر با دقت و به خوبی رفتار آنان رصد شود، مشهود است که صرفاً نوع و شیوه غارتگری استکبار تغییر کرده است و می‌بایست از طریق رسانه برای مردم شفاف‌سازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha