جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معلمی

حوزه/ معلمی گفت: وقتی ما می توانیم موشک های پیشرفته بسازیم، چطور در مسئله خودرو(پراید) مانده ایم؟ چرا در اقتصاد مانده ایم؟ این نتیجه گرفته می شود که آنجا افراد و جوان های مشتاق، انقلابی، پرشور متکی به خود کار می کنند، اما اینجا کسانی هستند که در مسئله اقتصاد می گویند باید نگاه مان به غرب باشد تا مشکلاتمان را حل کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمود معلمی، صبح امروز در مدرسه اهل بیت(ع) تیران و کرون، در جمع طلاب، اظهار کرد: امروز شرایط ویژه ای است، البته نمی گوییم خطرناک است، بحمدلله پایه های نظام آن قدر مستحکم بوده که می توان گفت این شرایط چه در مسائل اقتصادی، سیاسی  و سیاست خارجی ویژه است.

 وی با اشاره به این که در این شرایط سه تصویر ارائه می شود و باید دقت کنیم چه شرایطی از کشور ارائه می کنیم، افزود: یک تصویر، تصویری است که دشمنان انقلاب ارائه می کنند، در آن تصویر خیلی شرایط کشور را ناامیدکننده و سیاه نشان می دهند و هیچ جای امیدی نیست، همین طور القاء ناامیدیی را در جامعه تزریق می کنند و گاهی هم در جامعه تاثیرگذار است.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: دشمن در این حربه، یک تصویر ناامیدکننده ارائه می کنند و حتی تا جایی پیش رفتند که آمریکایی ها گفتند کار انقلاب تا دو ماه دیگر تمام است و تا جایی پیش رفتند که ترامپ گفت« کاری می کنیم که ایران پای میز مذاکره بیاید و اجبارا هرچه گفتیم قبول کند».

وی ابراز کرد: تصویر دوم تصویری احساسی است که مردم تحت تاثیر جنگ تبلیغات بیرونی و تحلیل های غلط درونی قرار می گیرند؛ آمریکایی ها سه جنگ را با ما شروع کرده اند که نامش را راهکارهای ترکیبی گذاشته اند.

معلمی خاطرنشان کرد: اوباما از جنگ هوشمند استفاده می کرد و می گفت جنگ هوشمند جنگی است که ترکیب همه جنگ ها با هم است، ترامپ از راهکار ترکیبی استفاده می کند که سه جنگ را همزمان انجام می دهند، یکی جنگ اقتصادی و یکی جنگ روانی و رسانه ای که اگر در فضای مجازی باشید می بینید که با چه شدتی انجام می شود.

وی ادامه داد: برخی بالا و پایین شدن مسائل اقتصادی وقیمت ارز و دلار بیشتر متاثر از جنگ روانی اتفاق افتاد؛ کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که جنگ اقتصادی و تحریم بیرونی 30 درصد در اقتصاد ما تاثیر دارد و 70 درصد آن داخلی است که یا ناکارآمدی مسئولان کشور است، یا سوء تدبیر است و یا خدایی ناکرده خیانت است.

جانشین اسبق اداره‌کل سیاسی سپاه پاسداران اضافه کرد: ما از نظر اقتصادی کشور ضعیفی نیستیم، بلکه بالقوه قوی هستیم، منابع، معادن و فرصت های شغلی داریم، بی تدبیری و یا خیانت می شود، منظور این که تصویری ارائه می شود که مردم یا تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمن قرار می گیرند یا مسائل داخلی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به  سخنان نسنجیده برخی از دولتمردان به ویژه وزیر امور خارجه درباره پولشویی گسترده در ایران، عنوان کرد: چرا دکتر ظریف  می گوید خارجی ها باید مشکل پولشویی ما را حل کنند؟، ما که قانون سخت و محکمی برای این مسئله داریم، چرا باید این گونه گفته شود که دشمن سوء استفاده کند. شبکه های ماهواره ای خارجی چه فضایی را با این صحبت ایجاد کردند و گفتند دیدید خودشان می گویند پول شویی در کشور رخ می دهد، پس باید این کار انجام شود.

معلمی ابراز کرد: تصویر سوم تصویری است که رهبر معظم انقلاب به طور واقعی، حقیقی، هوشمندانه و امیدوارکننده ارائه می کنند و دستاوردهای نظام را مرتب ذکر می کنند، ما  در این سال ها دستاوردهای داخلی، منطقه ای و بین المللی زیادی داشته ایم.

وی افزود: چرا دستاوردهای انقلاب را به مردم نمی گوییم، فقط مشکلات برای مردم بازگو می شود و یا بالا و پایین شدن ارز و مشکلات معیشت تنها گفته می شود، آن وقت همین ها را به عنوان چیزی که باعث می شود انقلاب از بین برود بیان می کنید؟! چرا آن همه دستاوردهایی که انسان از آن شگفت زده می شود ودر این 40 سال کسب شده گفته نمی شود؟

معلمی با بیان اینکه وقتی بررسی می کنیم می بینیم هر جایی که افراد انقلابی که به شعار «ما می توانیم» اعتقاد دارند بر سر کار بودند، آن نقطه پیشرفت کرده و هر جایی که افرادی بودند که به این شعار اعتقاد ندارند و علقه ای به انقلاب ندارند آنجا پیشرفت نکرده است.

وی ادامه داد: وقتی ما می توانیم موشک های پیشرفته بسازیم، چطور در مسئله خودرو(پراید) مانده ایم؟ چرا در اقتصاد مانده ایم؟ این نتیجه گرفته می شود که آنجا افراد و جوان های مشتاق، انقلابی، پرشور متکی به خود کار می کنند، اما اینجا کسانی هستند که در مسئله اقتصاد می گویند باید نگاه مان به غرب باشد تا مشکلاتمان را حل کند.

کارشناس سیاسی اذعان کرد: باید افرادی امور کشور را به دست بگیرند که در تراز انقلاب اسلامی باشند و در تراز غرب نباشند.

وی افزود: رهبر معظم معظم انقلاب تا چه حد درباره الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی صحبت کردند، ایشان واژه توسعه را قبول ندارند، چون وقتی این واژه ها ساخته و پرداخته غرب به کار برده شود شاخصه ها نیز همان می شود.

جانشین اسبق اداره‌کل سیاسی سپاه پاسداران عنوان کرد: تصویری که رهبر معظم انقلاب ارائه می دهند، دستاوردهای بزرگ انقلاب است، رژیم صهیونیستی منتظر است چه کسی در ایران خلاق و مبتکر است او را به شهادت برساند، دکتر کاظمی مبدع تکنولوژی علم ژنتیک رویان، پشت فرمان خودرو خود بود که قلبش از کار افتاد، بعد از دو سال رهبر انقلاب از ایشان به عنوان شهید کاظمی نام بردند، آنجا بود فهمیدیم ایشان را ترور بیولوژیکی کردند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب راه های زیادی که تاکنون طی شده را ذکر می کنند، اعتماد به مردم را مطرح می کنند، البته مردم ایران نسبت به مردم منطقه از هوش سیاسی بالایی برخوردار هستند و تحلیل سیاسی خوبی هم دارند، اما یک ضعف نیز دارند و آن این است که حافظه تاریخی آنها ضعیف است، وقتی حافظه تاریخی ضعیف است گاهی فضاها را چند بار تکرار می کنیم؛ لذا رهبر انقلاب دغدغه شان این است که جوانان تاریخ را مطالعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha