پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 470657
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کوثر اصفهان

حوزه/ دختران باید هزاران وسوسه که هنگام خروج از خانه تا برگشت به آن وجود دارد را بشناسند تا در دام این وسوسه ها گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام داستان پور، در همایش «دختران آسمانی»  مدرسه علمیه خواهران کوثر اصفهان، با بیان جایگاه دختران در خانواده و اجتماع، اظهار داشت: دو نکته وجود دارد که دختران باید به آن توجه داشته باشند یکی اینکه دختران قدر خودشان را بدانند و مواظب باشند، خودشان را کم نبینند؛ چون خدا خیلی به دختران امتیاز داده است.

موسس گروه فرهنگی فانوس افزود: نکته مهم دیگر آنالیز دو حرف «دال و خاء» در کلمه دختر  است که باید مورد بررسی قرار گیرد تا دختران به جایگاه ویژه خود پی ببرند.

داستانپور به آنالیز کلمه دختر پرداخت و تصریح کرد: «دال» یعنی دانش و درایت، دختران امروز باید با آگاهی و درایت جلو بروند خصوصا در جامعه امروزی که حیله و فریب کاری فراوان است.

وی حرف «خ» را به معنای خویشتن داری دانست و گفت: دختران باید هزاران وسوسه که هنگام خروج از خانه تا برگشت به آن وجود دارد را بشناسند تا در دام  این وسوسه ها گرفتار نشوند.

موسس گروه فرهنگی فانوس در ادامه با توجه به اهمیت حجاب وعفاف، خطاب به دختران گفت : موضع گیری دختران در مقابل حجاب دوگونه است:  یکسری دختر خانم هایی که حجاب اسلامی ندارند و می توان گفت به حقیقت حجاب علم پیدا نکرده اند و از افرادی هستند که با خدا عناد و لجاجتی ندارند، فقط در مورد حجاب به نتیجه نرسیده اند. در حالی که گاهی در مواردی یک نفر به دشمنی حجاب قیام می کند که دیدگاه این دوگروه  از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارد.

حجت الاسلام داستان پور در پایان به بیان تهدیدهای فضای مجازی پرداخت و گفت: فضای مجازی، فضایی غیر واقعی و غیر قابل اعتماد است و جوانان نباید به راحتی مطالب، اشخاص و گفتگوهای رخ داده در آن را باور کنند.

در پایان  این مراسم علاوه بر برگزاری مسابقه و اهدا جوایز به برندگان، به رسم یادبود، هدیه معنوی به کلیه شرکت کنندگان در همایش تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha