جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: امروز اگر طلبه با فضای مجازی و جنگ نرم دشمن آشنا نباشد، بی شک هرگز نمی تواند در مقابل این هجمه عظیم تهاجم فرهنگی دشمنان عملکردی داشته باشد و در این میان آسیب های بزرگ و جبران ناپذیری اقشار مختلف جامعه را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی «علم رسانه» که در مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم ما در مدارس علمیه باید آشناسازی طلاب و روحانیون با علم رسانه و فضای مجازی باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء سنندج(ص) ادامه داد: هدف از برگزاری و آشنا ساختن روحانیون و طلاب با مباحث رسانه ای و فضای مجازی این است که امروز در بحث تبادل اطلاعات ناگزیر به استفاده از رسانه و فضای مجازی هستیم.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به اینکه بیشترین هجمه های تبلیغاتی دشمنان از طریق فضای مجازی علیه نظام منتشر می شود، بیان داشت: از سوی دیگر فضای مجازی به جولانگاه دشمنان انقلاب و اسلام تبدیل شده است بدین منظور برای تقابل با جنگ نرم دشمنان اقدام به برگزاری چنین کارگاهی نموده ایم.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء سنندج(ص) اظهار کرد: امروز تغییرات در تکنولوژی بسیار سریع است و بی شک با این وضعیت هرگز نباید بحث انتقال مفاهیم دینی را به روش های سابق و سنتی خلاصه کنیم، بلکه باید ابزار نوین همانند دنیای دیجیتال را در کار خود لحاظ نماییم.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه حجم شبهات دینی و عقیدتی دشمنان در فضای مجازی بسیار بیشتر از آن است که فکر می کنیم، گفت: امروز اگر طلبه با فضای مجازی و جنگ نرم دشمن آشنا نباشد، بی شک هرگز نمی تواند در مقابل این هجمه عظیم تهاجم فرهنگی دشمنان عملکردی داشته باشد و در این میان آسیب های بزرگ و جبران ناپذیری اقشار مختلف جامعه را تهدید می کند.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: در برگزاری چنین کارگاه هایی سعی شده است که طلاب را با وسایل جنگ نرم دشمنان در فضای مجازی آشنا سازیم و در مقابل راه های تقابل و صف آرایی دربرابر این هجمه ها را نیز به طلاب آموزش دهیم.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء سنندج(ص) در پایان سخنان خود اظهار داشت: البته نکته ای که نباید آن را فراموش کنیم این است که برگزاری چنین کارگاه هایی در مدارس علمیه باید مستمر، همیشگی و با حضور اساتید رسانه و جنگ نرم برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha