جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/ مدیر علمیه امام صادق(ع) نقده از تحصیل بیش از ۷۵ طلبه و تشکیل چهار کانون علمی در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام مهدی بایرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، اظهارداشت: ۷۴ طلبه در شش پایه تحصیلی، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده مشغول تحصیل هستند و از این تعداد ۱۵ طلبه، طلبه‌هایی هستند که امسال در پایه اول پذیرش شده‌اند.

مدیر مدرسه  علمیه امام صادق(ع) نقده به برنامه‌های این مدرسه اشاره کرد و گفت: اجرای طرح بصیرت‌افزایی طلاب با دعوت از رزمندگان و یادگارن جبهه و جنگ  همچنین برای  سخنران‌های کشوری در راستای تحلیل مسائل سیاسی روز  یکی از برنامه های مدرسه است. همچنین کرسی آزاداندیشی با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه با موضوعات نقد مسائل سیاسی روز و مباحث فرهنگی استان و شهر از دیگر برنامه هاست.

حجت الاسلام بایرامی خاطر نشان کرد: با توجه به این که حوزه‌های علمیه باید پژوهش محور باشند، چهار کانون علمی در رشته‌های ادبیات، فقه، اصول و عقائد در مدرسه امام صادق(ع) فعال هستند و مقرر شده که در هر پایه یک کتاب به عنوان، پژوهش محور باشد و طلاب در هر پایه در آن درس مقالات علمی خود را در موضوعات مشخص شده ارائه دهند و این امر برای طلاب الزامی است.

وی ادامه داد: غیر از ساعات درسی، هر روز یکی از اساتید برای رفع مشکلات تحصیلی طلاب در مدرسه حضور دارد و هم به طلاب مشاوره تحصیلی می‌دهد و هم اشکالات درسی آنان را برطرف می کند. همچنین هر شب مدیر مدرسه و یا یکی از کادر  در جمع طلاب حضور دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده ادامه داد: با توجه به این‌ که مدرسه امام صادق(ع) یک مدرسه نظام جدید است، انبوه دروس اجازه نمی‌دهد بسیاری از برنامه‌هایی که خارج از سیستم آموزشی حوزه است، به صورت فوق‌العاده برگزار گردد.

وی اضافه کرد: کارگروه‌های متن خوانی عربی در مدرسه راه‌اندازی شده و هر طلبه باید به این مهم مسلط باشد و اساتید هم نسبت به این امر اهتمام دارند و جلساتی را برای رفع اشکال متن‌خوانی برگزار می‌ کنند.

حجت الاسلام بایرامی در پایان گفت: برای هر پنج طلبه پیاه اول یک نفر از طلاب به عنوان استاد یار انتخاب می‌شود، در قالب این طرح هم در درس ها به آنان کمک می کند و طریقه مطالعه و مباحثه را به آنها یاد می دهد و هم خود نحوه تدریس را یاد می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha